hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نحوه درخواست بورسیه تحصیلی کانادا

نحوه درخواست بورسیه تحصیلی کانادا

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اخذ بورسیه تحصیلی کانادا تا چه اندازه هیجان‌انگیز و جذاب است؟ این چیزی است که همه می‌خواهند. کمتر کسی ممکن است آرزوی اخذ بورسیه‌های تحصیلی کشوری مثل کانادا را نداشته باشد. حتی ثروتمندان نیز می‌خواهند فرزندانشان، با بورسیه‌ی تحصیلی در کانادا درس بخوانند تا بتوانند هزینه‌ها را کاهش دهند. اما عده‌ی زیادی از دانشجویان، تصور می‌کنند که اخذ بورسیه‌‌های تحصیلی کانادا، امری سخت و نشدنی است. شاید این به این خاطر باشد که اطلاعات کافی ندارند و نمی‌دانند چگونه اقدام کنند. در واقع، اخذ بورسیه‌ی تحصیلی آسان هم نیست، اما غیر ممکن هم نیست. ما در این مقاله قدم به قدم شما را برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی از کانادا راهنمایی می‌کنیم و مطلب را در عین حال، خلاصه نگه می‌داریم.

تحصیل در کانادا

چرا کانادا؟

در بین تمام کشورهایی که دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند، کانادا فرصت‌های بسیار خوب و امکانات بالایی را برای آن‌ها فراهم کرده است. همچنین برای اکثر این دانشجویان، طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا به زندگی دانشجویی آن‌ها در کانادا کمک کند. اکثر دانشگاه‌های این کشور نیز، کیفیت آموزشی بالایی دارند و می‌توانند مدرک معتبری را به شما ارائه دهند. جالب اینجاست که کانادا دو زبان ملی دارد، یعنی فرانسوی و کانادایی.

علاوه بر دانشگاه، کانادا کالج‌های زیادی نیز دارد که دوره‌های کوتاه‌مدتی ارائه می‌دهند و دانشجویان را برای بازار کار، آماده می‌کنند. کالج‌ها بیشتر برای دانشجویانی مناسب است که به رشته‌های فنی و عملی علاقه دارند و زیاد جذب تئوری‌ها نمی‌شوند. حتی کالج‌ها هم بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های برتر کانادا

از دانشگاه‌های برتر کانادا که به طور قطعی بورسیه‌ی تحصیلی را ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه کوئینز

  • دانشگاه تورنتو

  • دانشگاه واترلو

  • دانشگاه آلبرتا

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

  • دانشگاه وسترن کانادا

قدم به قدم تا اخذ بورسیه‌ی تحصیلی کانادا

 

1. راجع به شرایط اخذ بورسیه مطالعه کنید

قبل از اینکه برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی کانادا درخواست دهید، حتما راجع به شرایط آن مطالعه کنید. شما باید بدانید که آیا واجد شرایط اخذ آن بورسیه هستید یا نه. آگاهی از این شرایط به شما کمک می‌کنند تا شانس خود را برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی افزایش دهید و رد صلاحیت نشوید.

2. در مورد بورسیه‌ها تحقیق کنید و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید

در کانادا بورسیه‌های تحصیلی خیلی زیادی وجود دارد که کمک‌هزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. راجع به آن‌ها به خوبی بخوانید و سعی کنید برای دانشگاهی مدارکتان را ارسال کنید که بورسیه‌ای که ارائه می‌دهد، بیشترین نیازهای شما را پوشش دهد.

3. برای اخذ بورسیه، به موقع درخواست دهید

یکی از اشتباهات رایج دانشجویان، درخواست دیرهنگام برای اخذ بورسیه‌ی تحصیلی کانادا است. چون معمولا به کسانی که زودتر درخواست داده‌اند، زودتر توجه می‌شود و ممکن است به این ترتیب، شانس خود را برای اخذ آن کاهش دهید.

4. معرفی نامه ارائه دهید

معرفی نامه یعنی شخصی شما را به دانشگاه‌های کانادا معرفی کند و طی آن نامه، به خوبی از قابلیت‌های شما صحبت شود. سعی کنید این نامه را به شخصی بسپارید که دارای تحصیلات آکادمیک است، شما را به خوبی می‌شناسد و اعتبار علمی دارد. این نامه باید دارای سربرگ و امضا باشد و نمی‌تواند توسط اقوام، دوستان و آشنایان شما نوشته شود.

5. خلاقیت و استعداد خود را دست کم نگیرید

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ بورسیه‌ی آن، حتما باید شرایط خاصی را رعایت کنید. ما در ادامه راجع به این‌ موارد، صحبت می‌کنیم.

1. نمرات بالا

اکثر بورسیه‌های تحصیلی کانادا بر اساس شایستگی علمی شما و نمرات بالا هستند. پس اگر می‌خواهید شانس خود را برای اخذ بورسیه‌‌ها افزایش دهید، نمرات خود را بالا نگه دارید.

2. نمره‌ی خوب در آزمون زبان

برخی دانشگاه‌ها در کانادا نمرات معمولی در آزمون‌هایی مثل تافل و آیلتس را نیز جهت ثبت نام دانشجویان، قبول می‌کنند. ولی اگر می‌خواهید بورسیه بگیرید، در این آزمون‌ها نمره‌ی بالایی کسب کنید تا شانس خود را افزایش دهید.

3. فعالیت‌های مفید

همانطور که قبلا گفتیم، بورسیه‌های تحصیلی صرفا بر اساس نمره‌ها نیست. اگر در فعالیت‌های اجتماعی زیادی شرکت کنید یا استعدادهای زیادی داشته باشید نیز می‌توانید شانس خود را جهت اخذ بورسیه‌ها افزایش دهید.

معرفی برخی از بورسیه‌های تحصیلی کانادا

ما در ادامه شما را با برخی از بورسیه‌های تحصیلی موجود در کانادا آشنا می‌کنیم، ولی این فقط تعداد انگشت شماری از ده‌ها بورسیه‌ی تحصیلی است، که در کانادا ارائه می‌شود.

1. بورسیه تحصیلی دانشگاه تورنتو

این بورسیه‌ی تحصیلی، کامل و برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی است. این بورسیه شهریه‌ی دانشگاه، هزینه‌های اقامت، زندگی و کتاب‌ها را پوشش می‌دهد. همچنین به دانشجویانی ارائه می‌شود که توانایی علمی بالا، خلاقیت، استعداد و فعالیت اجتماعی خوبی داشته باشند.

2. بورسیه تحصیلی 500 دلاری مرکز مطالعات ویزای کانادا

این بورسیه برای دانشجویان کارشناسی ارشد در کانادا است. آن‌ها با اخذ این بورسیه ماهانه 500 دلار کمک هزینه دریافت می‌کنند. برای اخذ این بورسیه باید عضو مرکز مطالعات کانادا باشید؛ از دوره‌ی کارشناسی مدرک تحصیلی معتبری داشته باشید؛ مدرکی دال بر ثبت نام خود در یکی از دانشگاه‌های کانادایی ارائه دهید.

3. بورسیه تحصیلی انتاریو

این بورسیه نیز مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد است. برای اخذ این بورسیه، شما باید در مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادایی ثبت نام کنید؛ مدرک لیسانس معتبری را ارائه دهید؛ در یکی از دانشگاه‌های انتاریو ثبت نام کنید.

4. بورسیه تحصیلی دانشگاه مانیتوبا

این بورسیه برای تمام دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. فقط کافی است که در یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید تا این بورسیه برای شما فعال شود. برای اخذ آن باید معدل شما، حداقل 3.0 باشد؛ البته برخی دانشگاه‌ها حتی ممکن است معدل بالاتری بخواهند.

اخذ بورسیه تحصیلی کانادا با ونوس ایرجی

در مهاجرت تحصیلی به کانادا، اگر می‌خواهید شانس بالایی برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی داشته باشید، حتما از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. ما در اینجا به شما موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی، یکی از معتبرترین و مشهورترین دفاتر مهاجرتی را توصیه می‌کنیم. دفتر مرکزی این سازمان در تورنتو قرار دارد و انواع پرونده‌های مهاجرتی را به کشورهایی چون کانادا، آمریکا، انگلیس و اروپا را انجام می‌دهد. شما حتی می‌توانید در صورت تمایل به سایت این سازمان سر بزنید و مدارک تایید شده و پرونده‌های مختلف مهاجرتی که توسط این گروه به ثبت رسیده است را مشاهده فرمایید.

 

 

 

 

منبع: sharghdaily-897192

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد