hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بیوگرافی کیومرث هاشمی؛ وزیر ورزش و جوانان چه سوابقی دارد؟

بیوگرافی کیومرث هاشمی؛ وزیر ورزش و جوانان چه سوابقی دارد؟

بیوگرافی کیومرث هاشمی را به همراه اطلاعاتی از همسر،خانواده، اصالت، مدرک تحصیلی، استقلالی یا پرسپولیسی بودن وی به همراه سوابق فعالیت های او را آورده ایم.

سید کیومرث هاشمی (kioumars Hashemi) سیاستمدار و مدیر ورزشی اهل ایران است که در روز دوشنبه 27 شهریور سال 1402 با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد و قبل از آن از مرداد امسال به‌عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌ کرد.

از سوابق کاری هاشمی می توان به معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم، رئیس سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، معاون تربیت بدنی شهرستان ملایر، معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان، معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت بدنی و...اشاره کرد.

کیومرث هاشمی
کیومرث هاشمی

 

کیومرث هاشمی کیست؟

مشخصات فردی

نام کامل

سید کیومرث هاشمی

تاریخ تولد (سن)

۱۳۴۴

محل تولد

ملایر همدان

شغل

وزیر ورزش و جوانان

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه شریف

رشته تحصیلی

تربیت بدنی با گرایش مدیریت ورزشی

مدرک

کارشناسی ارشد

کیومرث هاشمی
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان

زندگی نامه کیومرث هاشمی

کودکی و اوایل زندگی

سید کیومرث هاشمی متولد سال 1344 در ملایر استان همدان است و حدود بین 57 تا 58 سال سن دارد.اطلاعاتی دقیقی از تاریخ تولد وی در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست. قد کیومرث هاشمی 165 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری وی می توان به موی جو گندمی، چشم قهوه ای و راست دست بودن اشاره کرد.

خانواده

اطلاعاتی از خانواده کیومرث هاشمی از جمله اسم و شغل پدر و مادر، تعداد خواهر و برادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در دسترس نیست.

مدرک تحصیلی کیومرث هاشمی

مدرک تحصیلی کیومرث هاشمی در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی با گرایش مدیریت ورزشی از دانشگاه شریف تهران است و اطلاعاتی از رشته تحصیلی دبیرستان، سال فارغ التحصیلی و....موجود نیست.او موفق به کسب کارت مربیگری درجه c فوتبال و درجه دو آمادگی جسمانی شده است.

کیومرث هاشمی و همسرش

اطلاعاتی از وضعیت ازدواج و تاهل بودن کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دست نیست.

کیومرث هاشمی
کیومرث هاشمی

فعالیت های کیومرث هاشمی

فعالیت های کیومرث هاشمی در زمینه ورزش از زمانی که در ملایر مشغول به تحصیل بود شروع شد. وی عضو تیم فوتبال خانه جوانان ملایر بود و مدتی هم بعنوان مربی مدرسه فوتبال در ملایر فعالیت داشت.

کیومرث هاشمی در سال های 1373 تا 1376 به عنوان معاون تربیت بدنی در شهرستان ملایر مشغول به فعالیت بود.وی در سال 1376 به عنوان معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان انتخاب شد و به مدت 3 سال تا سال 1379 در این سمت فعالیت داشت.

هاشمی در سال 1380 به عنوان معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت بدنی مشغول به کار بود تا این که در سال 1381 به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان یزد انتخاب شد و تا 1383 فعالیت داشت.او همچنین در سال های 1382 تا 1384 به عنوان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی کشور انتخاب شد و در سال های 1383 تا 1389 در پست دبیر هیات مرکزی گزینش سازمان تربیت بدنی کشور مشغول به فعالیت شد.

کیومرث هاشمی در سال 1385 در سمت های چون مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات تربیت بدنی کشور، رییس شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی، معاون سازمان و رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور فعالیت داشت.

کیومرث هاشمی از 5 تیر سال 1385 تا دی ماه همان سال به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد و  یکی از برنامه های عملیاتی وی در این سمت، تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال بوده است.

وی به عنوان قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم( محمود احمدی نژاد) نیز فعالیت داشت.از اقدامات وی در وزارت آموزش و پرورش می‌توان به جذب و استخدام ۱۵ هزار معلم متخصص تربیت بدنی در سراسر کشور نام برد. وی همچنین طرح اجباری کردن شنای کرال سینه در پایه سوم ابتدایی سراسر کشور را راه‌اندازی کرد که طی این برنامه در یک سال تحصیلی حدود یک میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور شنای کرال سینه را به‌طور رایگان آموزش می‌دیدند.

 او در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در تاریخ ۳۰ دی سال 1392 با کسب ۴۲ رای از ۶۰ رای اخذ شده در سمت رییس کمیته ملی المپیک ایران بمدت ۴ سال (25 دی سال 1396) انتخاب شد.

وی در سال 1399 در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کرد که شهاب الدین عزیزی خادم توانست با ۴۹ رای رییس جدید فدراسیون شود ولی کیومرث هاشمی در این انتخابات صرفا توانست ۳۸ رای دریافت کند.

از فعالیت های کیومرث هاشمی در بین سال 1385 تا 1402 می توان به سرپرست فدراسیون فوتبال،رئیس کمیته ملی المپیک ایران، دبیر شورای عالی المپیاد ورزش ایرانیان، رییس ستاد مبارزه با دوپینگ کشور، قائم مقام وزیر در امور تربیت بدنی آموزش و پرورش و نماینده ایران برای شرکت در جلسات کمیته بین المللی ورزش و تربیت بدنی سازمان یونسکو اشاره کرد.

پست های دوران خدمت کیومرث هاشمی

  • معاون تربیت بدنی شهرستان ملایر در سال های 1373 تا 1376
  • معاون مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال 1376
  • مدیرکل تربیت بدنی استان همدان در سال های 1376 تا 1379
  • معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان تربیت بدنی در سال 1380
  • مدیرکل تربیت بدنی استان یزد از سال 1381 تا 1383
  • مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی کشور در سال های 1382 تا 1384
  • دبیر هیئت مرکزی گزینش سازمان تربیت بدنی کشور در سال های 1383 تا 1389
  • مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات تربیت بدنی کشور در سال 1385
  • معاون سازمان و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی کشور در سال 1385
  • رئیس شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی
کیومرث هاشمی
کیومرث هاشمی

کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان

کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد. به دنبال اعلام استعفای حمید سجادی به دلیل شرایط جسمانی از وزارت ورزش، رئیس جمهور، کیومرث هاشمی را در تاریخ 10 مرداد سال 1402 به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش شد

کیومرث هاشمی در روز دوشنبه 27 شهریور سال 1402 با اخذ 166 رای موافق، 57 رای مخالف و 12 رای ممتنع به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.پیش از آن سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود که به دلیل کسالت از سمت خود کناره گیری کرده بود.

کیومرث هاشمی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

kioumarshashemi

وبسایت

ویکی پدیا کیومرث هاشمی

اینستاگرام کیومرث هاشمی

اینستاگرام کیومرث هاشمی به آدرس kioumarshashemi و در حال حاضر غیر فعال است.

پرسش های متداول

کیومرث هاشمی استقلالی یا پرسپولیسی؟
اطلاعاتی از استقلالی یا پرسپولیسی بودن کیومرث هاشمی وجود ندارد.
کیومرث هاشمی کیست؟
کیومرث هاشمی مدیر ورزشی اهل ایران است که شهریور سال ۱۴۰۲ به‌ عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد.
 کیومرث هاشمی اهل کجاست؟
 کیومرث هاشمی اهل ملایر است.


سخن آخر

بیوگرافی کیومرث هاشمی وزیر وزش و جوانان که به عنوان معاون پیشین سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام پیشین وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس پیشین کمیته ملی المپیک ایران فعالیت داشته است را در این مطلب بررسی کردیم. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی این سیاستمدار ایرانی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد