hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدیو) کوسه‌ای که پای تمساح را گاز گرفت!

(ویدیو) کوسه‌ای که پای تمساح را گاز گرفت!

فیلم کانلون نشان می دهد که کوسه به تمساح نزدیک می شود و به آرامی پایش را نیش می زند. تمساح با غافلگیری واکنش نشان می دهد، اما به نظر نمی رسد آسیبی دیده باشد.

توریستی در حال فیلمبرداری از تمساح در کارولینای جنوبی به طور غیرمنتظره ای از لحظه نزدیک شدن یک کوسه و گاز گرفتن آرام پای خزنده را ثبت کرد. “کوری کانلون” نوشت که در حال ضبط تمساح در زیر نور خورشید نزدیک اسکله هیلتون هد بود که یک کوسه شروع به چرخیدن در زیر تمساح کرد.

فیلم کانلون نشان می دهد که کوسه به تمساح نزدیک می شود و به آرامی پایش را نیش می زند. تمساح با غافلگیری واکنش نشان می دهد، اما به نظر نمی رسد آسیبی دیده باشد.

کانلون اشاره کرد که کوسه برای چند لحظه به شنا کردن در دایره های زیر تمساح ادامه داد اما سرانجام از محل دور شد.

ویژگی های کوسه و تمساح

ک​وسه

اسکلت غضروفی: کوسه‌ها اسکلت‌هایی دارند که از غضروف به جای استخوان ساخته شده‌اند که باعث می‌شود سبک‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند. این سازگاری برای شنای موثر در آب مفید است.
بدن ساده: بدن آنها معمولاً صاف است و در هر دو انتها باریک می شود. این شکل همچنین مقاومت در برابر آب را کاهش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به سرعت شنا کنند.
آبشش های متعدد: کوسه ها معمولاً پنج تا هفت جفت شکاف آبشش در کناره های سر خود دارند که از طریق آن ها اکسیژن را از آب استخراج می کنند.
دندان ها: کوسه ها به خاطر ردیف های متعدد دندان های تیز و قابل تعویض خود شناخته می شوند. علاوه بر این، آنها دائماً دندان های خود را از دست می دهند و در طول زندگی جایگزین می شوند و به آنها اجازه می دهد قابلیت های شکار موثر را حفظ کنند.

تمساح

فیزیولوژی خزندگان: تمساح ها خزندگان هستند، به این معنی که آنها مهره داران خونسرد با پوست فلسی هستند. آنها اعضای راسته کروکودیلیا هستند که شامل کروکدیل ها و کیمن ها نیز می شود.
سبک زندگی نیمه آبی: تمساح ها به خوبی با محیط های آبی و خشکی سازگار شده اند. آنها بخش قابل توجهی از زندگی خود را در آب می گذرانند، اما در ساحل رودخانه ها، دریاچه ها و باتلاق ها نیز در آفتاب غرق می شوند.
اندازه: تمساح یکی از بزرگترین خزندگان در جهان است. طول آنها به طور متوسط ​​به 13 تا 15 فوت می رسد، اگرچه برخی از آها بزرگتر می شوند.
آرواره های قدرتمند: تمساح ها نیروی نیش قوی و تعداد زیادی دندان دارند. آنها همچنین در هر زمان حدود 74 تا 80 دندان در دهان خود دارند و این دندان ها به طور مداوم در طول زندگی آنها جایگزین می شوند.

منبع: ساناپرس

منبع: faradeed-152492

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد