hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اکران تمامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس

اکران تمامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال تمام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر مشهد اکران خواهند شد.

 جعفر مروارید در نشست خبری هفدهمین جشنواره فیلم فجر خراسان رضوی گفت: هفدهمین جشنواره فیلم فجر خراسان رضوی که همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تهران از تاریخ 15 ماه تا 21 بهمن‌ماه در مشهد نیز برگزار می‌شود، با تلاش‌های صورت گرفته و مشارکت شهرداری مشهد امسال شاهد اکران لیست کامل سودای سیمرغ در مشهد خواهد بود. او افزود: سینماهای افریقا، اطلس، هویزه، گلشن، شهید اصغر زاده و ویلاژ توریست در جشنواره حضور دارند و افزایش تعداد سینماها برای عدالت توزیع است تا سلیقه‌های مختلف بتوانند در جشنواره‌ شرکت کنند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سینما شهید اصغر زاده اکران سیمرغ و پروانه را نیز بر عهده دارد، تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر این بستر را فراهم می‌کند که فضای انقلاب که موجب خلاقیت فرهنگی و هنری شده است، در یک بستر عمومی میان کارگردانان و مردم و مسئولین به نمایش گذاشته شود.

تقدیر ویژه از فیلم مقاومت

مروارید ادامه داد: بخش نگاه نو را نیز امسال در سینما افریقا مشهد خواهیم داشت. همچنین امسال به دلیل فضا ویژه‌ای که در جامعه حکم‌فرما است و وحدت و پیوستگی مردم که در تشییع سردار سلیمانی اثبات شد، در مراسم اختتامیه تقدیر ویژه از فیلم مقاومت را نیز خواهیم داشت؛ در کنار آن با توجه به اینکه مشهد پایگاه سینمایی است از یک آموزشگاه، شرکت سینمایی و یک کارگردان نیز در اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

او با بیان اینکه در جلسه‌های نقد و بررسی فیلم‌ها نیز برگزار و یک آکادمی عمومی در دهه فجر از طریق سینما پدید خواهد آمد، اضافه کرد: از سیمرغ سینما خراسان که ساخته‌های کارگردان‌های مشهدی است نیز در اختتامیه جشنواره تقدیر خواهد شد.

شهرداری 4 میلیارد ریال برای نمایش فیلم‌های هزینه کرده است

در ادامه نشست، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امسال شهرداری چهار میلیارد ریال برای نمایش فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هزینه کرده است. محمد محسن مصفحی افزود: عمده این مبلغ در تهیه کسری فیلم‌های جشنواره فجر مشهد هزینه شده و باقی آن در نمایش‌های مختلف و متعدد در شهر، حمایت از مراسم اختتامیه و بخش سیمرغ سینمای خراسان، اکران سیمرغ و پروانه‌ها در حاشیه شهر و تبلیغات شهرداری در این زمینه صرف می‌شود. او تصریح کرد: قیمت هر فیلم ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته و شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افزایش‌یافته است. مصفحی ادامه داد: فیلم‌های بخش سیمرغ و پروانه‌های جشنواره فجر مشهد در قالب سینما سیار در سه فرهنگسرای واقع در حاشیه شهر مشهد به نمایش گذاشته می‌شود. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: از14 بهمن‌ماه فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر مشهد از طریق سایت  سینما تیکت آغاز شد. محمدرضا محمدی افزود: در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، مشهد بعد از تهران دومین شهری است که همه فیلم‌های جشنواره را آن‌هم در ۶ سینما برگزار می‌کند درحالی‌که سایر شهرهای بزرگ ایران مثل اصفهان از این تعداد فیلم و سینما برخوردار نیستند. دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار داشت: برای آنکه بازار سیاهی در این بخش به وجود نیاید از مدیران سینما خواسته‌ایم درازای ثبت شماره کارت ملی، هر نفر برای هر فیلم مجاز است تا چهار بلیت خریداری کند. او ادامه داد: بر این اساس سینما آفریقا ۲۷ فیلم، سینما اطلس ۲۴ فیلم، سینما هویزه ۲۴ فیلم، سینما گلشن ۲۴ فیلم، سینمای ویلاژ توریست ۲۴ فیلم و سینمای شهید اصغر زاده پنج فیلم از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را به نمایش می‌گذارند. محمدی افزود: این فیلم‌ها از ۱۵ بهمن‌ماه در سانس‌های ۱۵، ۱۷، ۳۰ و ۲۰، ۲۲ اکران می‌شود.

چهار فیلم به‌عنوان برگزیده انتخاب‌شده است

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۶ فیلمی که به بخش «سیمرغ سینمای خراسان» ارسال‌شده است چهار فیلم به‌عنوان برگزیده این بخش انتخاب‌شده است که این فیلم‌ها در سالن شماره سه سینما هویزه به نمایش درمی‌آید. او یادآور شد: بخشی از سالن سینما آفریقای مشهد برای استقرار اصحاب رسانه به‌منظور تماشای فیلم و در اختیار داشتن امکانات لازم برای انجام کار خبرنگاری اختصاص‌یافته است و هر خبرنگار می‌تواند پس از دریافت کارت خود به گیشه سینما آفریقا مراجعه کرده و بلیت فیلم را دریافت کند. او ادامه داد: بخش نقد و بررسی آثار جشنواره فیلم فجر نیز در کنار اکران فیلم‌ها پیش‌بینی‌شده که مسوولیت کمیته آن بر عهده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد است و این نشست‌ها با حضور تعدادی از عوامل هر فیلم در محل سینما هویزه برپا می‌شود. او اضافه کرد: برای دعوت از هنرمندان از مسئولان انجمن‌های هنری خواسته‌شده است که بلیت‌ها را به‌صورت یکجا یا روزانه در اختیار هنرمندان قرار دهند و محل استقرار آنان نیز در همان محل استقرار اصحاب رسانه در سینما آفریقا خواهد بود.










امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد