hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > از گسترش خدمات خطوط هوایی امارات تا اعتراض کویت به حکم دادگاه عراق

از گسترش خدمات خطوط هوایی امارات تا اعتراض کویت به حکم دادگاه عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، عکاظ عربستان ،الجزیره،الفرات نیوز و الصباح.

عکاظ عربستان:

فرودگاه ملک عبدالعزیز در رده اول فرودگاه‌های عربستان

بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز، فرودگاه بین‌المللی ملک فهد، فرودگاه بین‌المللی ابها، فرودگاه شاهزاده نایف بن عبدالعزیز در قصیم  و فرودگاه قریات در گزارش ماهانه عملکرد فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی عربستان در ماه اوت 2023 به موقعیت‌های پیشرفته دست یافتند.

این سازمان ارزیابی عملکرد فرودگاه را به پنج دسته تقسیم کرد که از دسته فرودگاه‌های بین‌المللی شروع می‌شود که در آن تعداد مسافران سالانه از 15 میلیون مسافر فراتر می‌رود، که در آن فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده با نرخ انطباق 91 درصد در رتبه اول قرار گرفت، در حالی که فرودگاه بین‌المللی  ملک خالد ریاض با ضریب انطباق در رتبه دوم قرار گرفت و به 82 درصد رسید.

البیان:

گسترش خدمات خطوط هوایی امارات

خطوط هوایی امارات از گسترش خدمات پیش‌سفارش برای وعده‌های غذایی در هواپیما و ارائه آن در پروازها به مقصد و از بسیاری از مقاصد اروپایی و دیگر خبر داد. این ابتکار پس از راه اندازی موفقیت آمیز این سرویس در خطوط بریتانیا و پاسخ مثبت مسافران صورت گرفت.

شهرهای اروپایی که مسافران آنها اکنون از این سرویس برخوردار هستند عبارتند از: ورشو، ونیز، رم، بولونیا، پراگ، وین، مسکو، استانبول، دوبلین، هامبورگ، سن پترزبورگ، بروکسل و مادرید، علاوه بر سیشل و موریس.

خطوط هوایی امارات در ماه های آینده به اجرای این طرح در مسیرهای جهانی بیشتری ادامه خواهد داد. این سرویس جدید به مسافران کلاس تجاری این امکان را می دهد که  قبل از 14 روز و حداکثر 24 ساعت قبل از پرواز، از انتخاب گزینه دلخواه خود اطمینان حاصل کنند و به کاهش ضایعات غذا کمک کنند. خطوط هوایی امارات برای مسافران خود یک تجربه غذاخوری مجلل در هوا را فراهم می کند.

الفرات نیوز:

اعتراض کویت به حکم دادگاه عراق

کویت یادداشت اعتراضی خود به حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر مغایرت توافق تنظیم کشتیرانی در خور عبدالله با قانون اساسی عراق را به بغداد تحویل داد. این یادداشت اعتراضی در دیدار میان احمد عبدالرحمن البکر، دستیار وزیر امور خارجه کویت در امور جهان عرب و المنهل الصافی، سفیر عراق در کویت تحویل سفیر عراقی داده شد.

روز پنجشنبه دادگاه عالی فدرال عراق در حکمی قانون توافق تنظیم کشتیرانی در خورعبدالله را مغایر قانون اساسی این کشور دانست.

توافق خور عبدالله یا توافق تنظیم کشتیرانی دریایی در خورعبدالله، یک توافقنامه مرزی بین المللی بین عراق و کویت است.

الصباح:

تبدیل نشدن راه آهن بصره-شلمچه به یک خط تجاری

مدیر کل شرکت راه آهن عراق گفت که راه آهن بصره-شلمچه برای خدمات رسانی به مسافران در نظر گرفته شده و به یک خط تجاری تبدیل نمی شود.

یونس خالد، مدیرکل شرکت راه آهن عراق گفت: راه آهن بین بصره و شلمچه یکی از طرح های سرمایه گذاری وزارت حمل و نقل است که توسط کادر مهندسی این شرکت طراحی و اجرا می شود. این پروژه با هزینه 202 میلیون دلار امکان استفاده از کارشناسان خارجی را دارد و مین های زمینی در مسیر این پروژه توسط کارشناسان عراقی با مشارکت ایران پاکسازی خواهد شد.

خالد ادامه داد: این پروژه شامل سه ایستگاه است که یکی از آنها در منطقه مرزی و مرکزی است و این امر هزینه پروژه را به 150 میلیون دلار کاهش می دهد.

الجزیره:

مذاکرات امریکا و عربستان برای تضمین ثبات در عرضه انرژی

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفت که کشورش در حال انجام مذاکرات منظم با عربستان برای تضمین ثبات عرضه انرژی در بازارهای جهانی است.سالیوان تاکید کرد که این مذاکرات در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به طور خلاصه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صحبت کرده و این دیدار یک دیدار رسمی نبود.

سالیوان افزود: آنچه در این دیدار مورد توجه قرار گرفت، اعلام گذرگاه اقتصادی (بین هند و اروپا) بود، اما ما در بالاترین سطوح با عربستان برای اطمینان از تامین انرژی پایدار با قیمت‌های معقول در تماس دائم هستیم.

 

منبع: sharghdaily-896922

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد