hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > طوفان در سیستان و بلوچستان ۹۸۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

طوفان در سیستان و بلوچستان ۹۸۷ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از مراجعه ۹۸۷ نفر از ساکنان حوزه شمال استان در پی وقوع طوفان در این منطقه به مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه جاری تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز، ۹۸۷ نفر از مردم این منطقه‌ راهی بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی شده‌اند که از این تعداد، ۱۱۹ نفر در حال حاضر بستری بوده و ۸۶۸ نفر نیز با دریافت خدمات درمانی لازم به منازل خود بازگشتند.

به گزارش مهر، این مقام مسئول تصریح کرد: ناراحتی‌های تنفسی، قلبی و چشمی از عمده علائم مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه سیستان از شب گذشته تاکنون بوده است.

وی گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان در حالت آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی کنند.

بنا بر گفته علی ملاشاهی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان در شمال استان تا اواخر هفته آینده باد و گردوخاک، صبح‌ها، وزش باد شدید و کاهش دید افقی خواهیم داشت.

وی گفت: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و همچنین از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری در اولویت قرار گیرد.

 

منبع: etemadonline-632126

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد