hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > رضویان در گفت وگو با هنرآنلاین: با تغییر کاربری سینماهای قدیمی، بخشی از حافظه فرهنگی شهرها نابود می‌شود

رضویان در گفت وگو با هنرآنلاین: با تغییر کاربری سینماهای قدیمی، بخشی از حافظه فرهنگی شهرها نابود می‌شود

رضویان نویسنده،کارگردان و مدیر پردیس سینمایی کوروش در گفت وگو با «هنرآنلاین»گفت: رونق سینما همواره متاثر از تولید و نمایش است اگر تولید خوب باشد؛سینما داری هم به صرفه خواهد بود.

امیر شهاب رضویان نویسنده، کارگردان و از مدیران سینما در گفت وگو با "هنر آنلاین" با اشاره به لزوم احیای سینماهای تعطیل شده اظهار کرد:  یکی از اخبار تلخ سال گذشته این بود که گفتند احتمال تغییر کاربری برخی سینماها مثل سینما عصر جدید وجود دارد؛ سینمایی که پاتوق بسیاری از سینما دوستان بود. قدمت آن به بیش از ۶۰ سال بر می گشت و زنده یاد کاوه این سینما را پویا نگه می داشت. این سینما بخشی از میراث فرهنگی و حافظه سینمایی شهر تهران به حساب می آید.از آقایان مدیر می پرسم که چرا این سینما تعطیل شد؟ اگر مجوز تغییر کاربری داده شده علت آن چیست؟

 

سید شهاب رضویان

 

وی گفت: اگر اداره سالن سینما به صورت تک سالنه  مقرون به صرفه  نیست؛ حداقل اجازه دهند آن سینما بازسازی شود و به آن مجوز افزایش مکانهای تجاری هم داده شود که مالک هم تمایل به حفظ سینمایش پیدا کند. ولی این که یکباره اجازه تغییر کاربری داده شود؛ کار اشتباهی است.

وی افزود: رونق سینما همواره متاثر از تولید و نمایش است.اگر تولید خوب باشد؛سینما داری هم به صرفه خواهد بود.ما در عرصه تولید هم دچار مشکل هستیم. فیلم متفاوت نیز اکران نمی شود؛باید به تنوع تولید گونه های مختلف سینمایی برسیم که تماشاگر مجاب شود به سینما بیاید. سیاستگذاری کلی در حوزه تولید، پخش و نمایش سالهاست دچار مشکلاتی است که به اینجا رسیده ایم.

منبع: honaronline-184602

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد