hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تاکید بر مدیریت یکپارچه منابع آب در شهرهای گلستان با جمع آوری آب باران و سیلاب شهری

تاکید بر مدیریت یکپارچه منابع آب در شهرهای گلستان با جمع آوری آب باران و سیلاب شهری

جلسه بررسی مدیریت یکپارچه منابع آب در شهرهای گلستان با جمع آوری آب باران و سیلاب شهری برگزار شد.

جلسه بررسی "مدیریت یکپارچه منابع آب در شهرها ، جمع آوری آب باران و سیلاب شهری" با حضور مدیر کل دفتر امور شهری استانداری ، عضو شورای مشورتی استاندار گلستان، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری ، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و سایر مدیران و کارشناسان برگزار شد.

  عضو شورای مشورتی استاندار گلستان در این جلسه گفت: جمع آوری و ذخیره یا تغذیه واداری آب باران در واحدهای مسکونی ، اداری و تجاری ، اسفنجی کردن پیاده روها ، طراحی مجدد بلوارها و اصلاح مهندسی معابر از جمله راهکارها برای کاهش سیلاب های شهری و استفاده از آبی است که در حال حاضر در هر بارش به هدر می رود.

مهندس سید محسن حسینی تصریح کرد: اجرای چنین اقداماتی موجب می شود مردم و شهرداری ها در بارش های شدید راحت تر باشند وجمع آوری و ذخیره آب باران می تواند برای موارد متعددی از جمله فضای سبز استفاده شود. 

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گلستان در این جلسه اظهار کرد: شهردارها باید در این موضوع توجیه شوند چرا که چنین اقداماتی در خصوص تخفیف سیلاب شهری هزینه چندانی ندارد و البته باید اعتبارات موجود را نیز به این سمت سوق دهیم.

مهندس حسین علیقلی زاده بیان کرد: در برخی شهرها که شهرداری بنیه مالی قوی تری داشته باشند، با اعتبارات موجودشان می توانند پروژه تصفیه پساب را با شرکت آبفا بصورت مشارکتی انجام دهند و منبع درآمدی هم برای آن ها ایجاد شود. 

معاون مدیر کل دفتر فن استانداری اظهار داشت : لازم است در مطالعات جمع آوری و دفع آب‌های سطحی شهرها موارد مرتبط با مدیریت یکپارچه منابع آب جامع تر دیده شود.

مهندس سید رضا قادری گفت :  دفتر فنی در خصوص همه این مسائل همکاری لازم را دارد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های گلستان این موضوع را برای استان ضروری دانست.

مهندس علیرضا پرهان گفت: مثلا در شهری مانند گرگان که روی مخروطه افکنه قرار گرفته ، می توان در خیابان ولی عصر در برخی مکان های مشخص در مسیر جداول چاههای دهانه گشادی حفاری کرد که در زمان سیلاب بخش هایی از آن جذب گردد.

دکتر زنگانه از اساتید دانشگاه گلستان در این جلسه پرزنت مفصلی تحت عنوان شهرهای اسفنجی و مسائل مختلف نگهداری آب و جلوگیری از رواناب در شهرها از جمله گرگان را ارائه کرد و به پرسش های حاضران پاسخ داد.

پس از بحث و بررسی ، مقرر شد ساز و کار مناسبی جهت مدیریت یکپارچه منابع آب در شهرها ، جمع آوری آب باران و سیلاب شهری در معاونت عمرانی استانداری و شهرداری ها پیش بینی شود و در جلسات منظم ، این موضوعات پیگیری گردد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد