hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی گلستان در آتش سوخت

گلستان| ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی گلستان در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تکذیب آتش‌سوزی ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های استان گلستان از سوختن ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان خبر داد.

 ابوطالب قزلسفلو اظهار کرد: اوایل هفته گذشته (شنبه تا دوشنبه) شاهد دو آتش‌سوزی وسیع در اراضی جنگلی و مرتعی شرق استان گلستان بودیم. وی افزود: در روزهای اخیر حجم این دو آتش‌سوزی ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار نقل‌شده که صحت ندارد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: نخستین آتش‌سوزی از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی اراضی زراعی کلاله آغاز شد و به اراضی مرتعی و جنگلی عرب داغ سرایت کرد. وی به وسعت آتش‌سوزی هم اشاره و اضافه کرد: در این حریق حدود ۱۴۰ هکتار از جنگل‌های مخروبه و دست کاشت (بیشه‌زار و سوزنی‌برگ) در آتش سوخت.

قزلسفلو وسعت آتش‌سوزی اراضی مرتعی عرب داغ کلاله را ۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در این آتش‌سوزی همچنین حدود هزار هکتار کاه و کلش گندم سوخت. وی با اشاره به این‌که آتش‌سوزی عرب داغ در چند مرحله مهار و بر اثر وزش باد شدید در منطقه دوباره فعال شد، تصریح کرد: درنهایت این آتش‌سوزی به همت نیروهای منابع طبیعی، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، فرمانداری و همکاری و همدلی اهالی بومی منطقه اطفاء شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با یادآوری این‌که بالگردها از روز دوم آتش‌سوزی به منطقه اعزام‌شده و به کمک نیروهای امدادی آمدند، گفت: بالگردها بیشتر در منطقه پیشکمر متمرکزشده بودند و بخش قابل‌توجهی از حریق این منطقه توسط بالگردها مهار و اطفاء شد. قزلسفلو همچنین به وسعت آتش‌سوزی پیشکمر اشاره و خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی ۳۵ هکتار بیشه‌زار و ۱۵ هکتار اراضی مرتعی سوخت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد