به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین به دنبال انتشار آمار مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که بالاتر از حد انتظار بوده، تغییر منفی نداشته و در سطح 26 هزار دلار باقی مانده است.

به نوشته سایت «کوین تلگراف»، همچنین تأیید این خبر که شرکت «اف تی ایکس» (FTX) توانسته اجازه قانونی برای فروش دارایی‌های دیجیتال خود از طریق فرآیند ورشکستگی این شرکت را به دست بیاورد،‌ نتوانست بر قیمت امروز بیت‌کوین تأثیر منفی بگذارد.

بیت‌کوین در حال سپری کردن بهترین ماه سپتامبر خود در مقایسه با سال‌های گذشته است و آخرین باری که این رمزارز در ماه سپتامبر با افزایش قیمت روبه‌رو شد به سال 2016 بازمی‌گردد. قیمت بیت‌کوین در سپتامبر 2022 با افت 3.1 درصدی روبه‌رو شد، اما این رمزارز در اکتبر همان سال، رشد قیمت 5.6 درصدی را تجربه کرد. ماه اکتبر در میان افرادی که به بازار خوشبین هستند یا به اصطلاح «گاوها»، محبوبیت زیادی دارد و آن‌ها به این ماه لقب «آپتوبر» (Uptober) داده‌اند که به معنای بالا رفتن ارزش رمزارزها در اکتبر است.

آخرین قیمت «بیت‌کوین» و «اتریوم»

به نوشته سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه (23 شهریور) و در زمان نوشتن این گزارش، با دست‌کم 150 دلار افزایش نسبت به روز قبل همراه شد و به 26 هزار دلار و 300 سنت رسید. قیمت این رمزارز طی امروز از 26 هزار دلار و 148 سِنت تا 26 هزار دلار و 522 سنت نوسان داشته است.   

حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 12 میلیارد و 87 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 2.36 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1607 دلار تا 1636 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و حدود 23 دلار افزایش پیدا کرده است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 5 میلیارد و 15 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 0.72 درصد کاهش پیدا کرده است.