hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت گوشت‌های تنظیم‌بازاری اعلام شد

قیمت گوشت‌های تنظیم‌بازاری اعلام شد

قیمت‌های تنظیم‌بازاری هر کیلوگرم گوشت ران و سردست گوسفندی با ماهیچه ۳۹۰هزار تومان، گردن ۲۶۵هزار تومان، راسته با استخوان ۳۱۰هزار تومان، قلوه‌گاه بدون استخوان ۲۴۰هزار تومان و مخلوط ۳۱۶هزار تومان اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، وزارت جهاد کشاورزی قیمت گوشت‌های تنظیم‌بازاری وارداتی را اعلام کرد، بر این اساس قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز، ران گوسفندی و سردست گوسفندی با ماهیچه 390 هزار تومان، گردن گوسفندی 265 هزار تومان، راسته با استخوان گوسفندی 310 هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی بدون استخوان 240 هزار تومان، مخلوط گوسفندی 316 هزار تومان است.

 این وزارتخانه از مردم خواسته است که اگر در فروشگاه‌ها این محصولات را با قیمتی بیشتر مشاهده کردند آن را از طریق سامانه 124 با درج عنوان شرکت بسته‌بندی به بازرسین اعلام کنند تا با گرانفروشی برخورد شود.

وزارت جهاد کشاورزی همچنین از جریمه یک شرکت بسته‌بندی گوشت قرمز به‌دلیل گران‌فروشی گوشت‌ها خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است: این شرکت بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی یارانه‌ای را بسته‌بندی و توزیع می‌کرد که اقدام به گرانفروشی محصول کرده است و بخشی از گوشت را خارج از شبکه توزیع به بازار عرضه کرده است.

با وجود تأکید بازرسین به عدم تولید و بسته‌بندی گوشت‌های خارج از مصوبه تنظیم بازار، این شرکت از این امر سر باز زد و به‌دلیل این که تفکیک این گوشت با گوشت تنظیم‌بازاری امکان‌پذیر نیست، توانست گوشت را با قیمت بالاتر به بازار عرضه کند.

بازرسین این تخلف را کشف و پرونده را با جریمه حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند که پس از رسیدگی تا 25 میلیارد تومان قابل تغییر و افزایش است.

واحدهای صنفی که گوشت‌های تنظیم‌بازاری را بسته‌بندی و توزیع می‌کنند چنانچه تخلفی داشته باشند بازرسین با واحد صنفی برخورد قاطع خواهند کرد.

 

منبع: sharghdaily-896705

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد