hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پلمب ۷ شرکت هرمی غیرمجاز و بازداشت ۲۹ نفر

پلمب ۷ شرکت هرمی غیرمجاز و بازداشت ۲۹ نفر

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای مرحله چهارم طرح شناسایی و پلمپ شرکت های بازاریابی شبکه‌ای و هرمی غیرمجاز هفت شرکت پلمپ و ۲۹ نفر دستگیر شدند.

به گزارش شبکه شرق، سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله چهارم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس های تخصصی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت شش روز در هفته گذشته به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این خصوص ۲۹ نفر دستگیر و پنج شرکت بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و دو مکان دسیسه های هرمی پلمب شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان های فرماندهی ویژه غرب تهران، همدان و مازندران است.

وی با بیان اینکه نحوه فعالیت شرکت های هرمی در سایت «ایران هشدار www.iranhoshdar.ir » اطلاع‌رسانی شده است، گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی در خصوص فعالیت شرکت‌های هرمی کسب کنند.

چولکی با بیان اینکه نحوه فعالیت و اسامی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در سایت نتورک مارکتینگ www.networkmarketing.mimt.gov.ir و همچنین « ایران هشدار» اطلاع‌رسانی شده اند، تصریح کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و هیچ‌گونه وابستگی و ارتباط دیگر اداری، مالی و تشکیلاتی با مراکز دولتی، قضائی و امنیتی برای شرکت‌های دارای مجوز و بازاریابان شاغل در شرکت ها وجود ندارد و هرگونه ادعا در این زمینه پیگرد قانونی خواهد داشت.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ضمناً شرکت‌های بازاریابی شبکه ای مجاز به فعالیت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.enamad.ir می باشند که شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

 

منبع: sharghdaily-896745

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد