hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصویر) کشف عنکبوت «ونوم» در استرالیا

(تصویر) کشف عنکبوت «ونوم» در استرالیا

تام هاردی و نقش ماندگار او در سری فیلم‌های مارول، به نام ونوم، الهام‌بخش نام‌گذاری یک عنکبوت استرالیایی شده که به تازگی توسط دانشمندان کشف شده است.

این عنکبوت از سرده عنکبوت‌های سمی که تنها گونه شناخته‌شده از این سرده محسوب می‌شود، به نام تام ‌هاردی ونومس نام‌گذاری شده است. این عنکبوت به دنبال سفری اکتشافی به تاسمانی پیدا شده است.

دانشمندان این عنکبوت را سرده‌ای تازه از عنکبوت‌های گوی‌باف توصیف کرده‌اند.

تام هاردی در نقش ادی بروک بازی می‌کند که وقتی تغییر شکل می‌یابد به ونوم تبدیل می‌شود. ونوم یک ضدقهرمان و یکی از نزدیک‌ترین تداعی‌های مرد عنکبوتی است که حالا اسمش را روی تنها گونه از یک سرده از عنکبوت گذشته‌اند.

لکه‌های سیاه متمایز روی ناحیه شکم برای دانشمندان یادآور سر ونوم بود که همین امر الهام‌بخش انتخاب این نام عجیب برای این گونه شده است.

21

این جنس عنکبوت به خانواده عنکبوت‌های Araneidae تعلق دارد که دایره‌های ایستاده‌ای از تار می‌تنند تا طعمه‌های‌شان را به کمک آن‌ها شکار کنند.

این سرده تازه، علی‌رغم شباهت به یک سرده دیگر به نام Phonpgnatha ، به واسطه ساختن سوراخ‌های ابریشمی روی شاخه‌های درختان که به عنوان سرپناه از آن استفاده می‌کند و همین‌طور تفاوت در ناحیه تناسلی، از سرده نامبرده متمایز است.

منبع: راهنماتو

منبع: faradeed-151880

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد