hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > بعد از روشن شدن چراغ بنزین، چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

بعد از روشن شدن چراغ بنزین، چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

معمولاً وقتی ۱۰ تا ۱۵ درصد از موجودی باک باقی مانده باشد، چراغ بنزین روشن می‌شود؛ این یعنی بسته به ظرفیت باک، هنوز حدود ۴ تا ۱۵ لیتر بنزین باقی مانده است. با موجودی بنزین در این محدوده باید بتوانید کماکان مسافت ۳۲ تا ۴۸ کیلومتر یا در بهترین حالت ۸۰ کیلومتر را طی کنید.

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که پس از روشن شدن چراغ بنزین خودرو چقدر می‌توانید رانندگی کنید. در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

به‌عنوان یک راننده شاید زمانی این موقعیت برایتان پیش بیاید که درگیری‌های روزمره، ترافیک سرسام‌آور و هر عامل دیگری اجازه ندهد به موقع باک بنزین خودرو خود را پر کنید و در نتیجه مسیرتان را طی می‌کنید تا به مرحله روشن شدن چراغ بنزین برسید.

در این وضعیت، این سوال در ذهنتان شکل می‌گیرد که حالا با مصرف بخش عمده سوخت موجود در باک، چقدر می‌توانید رانندگی کنید. در ادامه سعی بر جواب به این سوال خواهیم داشت.

مسافت قابل پیمایش پس از روشن شدن چراغ بنزین

طبیعتاً این سوال که با روشن شدن چراغ بنزین خودرو چه مسافتی را می‌توان طی کرد پاسخی همه‌شمول ندارد. اینکه پس از این اتفاق چقدر می‌توانید رانندگی کنید به مدل خودرو، میزان مصرف سوخت آن و همچنین سرعت حرکتتان بستگی دارد.

معمولاً وقتی ۱۰ تا ۱۵ درصد از موجودی باک باقی مانده باشد، چراغ بنزین روشن می‌شود؛ این یعنی بسته به ظرفیت باک، هنوز حدود ۴ تا ۱۵ لیتر بنزین باقی مانده است. با موجودی بنزین در این محدوده باید بتوانید کماکان مسافت ۳۲ تا ۴۸ کیلومتر یا در بهترین حالت ۸۰ کیلومتر را طی کنید.

شاید با این توضیحات، این‌طور به نظر برسد که با روشن شدن چراغ بنزین خودرو همچنان می‌توان با خیال راحت به مسیر خود ادامه داد. با وجود این، رانندگی با باکی که ظرفیت آن رو به اتمام می‌رود، می‌تواند به پمپ سوخت ماشین آسیب بزند؛ از آنجا که مجبور است با سوخت کمتر، با فشار بیشتری کار کند و همچنین در این وضعیت احتمال نفوذ آلودگی‌های بیشتر به فیلتر سوخت وجود دارد.

ادامه رانندگی در حالی که بیشتر ظرفیت باک خود را مصرف کرده‌اید هم صرفاً به ریسک خرابی اجزای مرتبط با سیستم سوخت اضافه می‌کند و احتمال دارد در نهایت به موتور آسیب بزند.

حتی در صورتی که چراغ بنزین خودرویتان روشن شده اما قصد دارید آن را برای مدتی در پارکینگ خود بلااستفاده نگه دارید، بهتر است قبل از این کار باک آن را پر کنید.

وقتی باک ماشین به اندازه کافی بنزین داشته باشد، رطوبت که قابلیت صدمه به سیستم پاشش سوخت را دارد، امکان گسترش بیشتر را پیدا نخواهد کرد.

تنها کاری که با روشن شدن چراغ بنزین خودرو باید در اولویت قرار بدهید، مراجعه به پمپ بنزین در اسرع وقت است. اگر هم حداقل در چند کیلومتری مسیرتان خبری از پمپ بنزین نیست، توصیه می‌شود که در گوشه جاده توقف و درخواست کمک کنید.

به عبارتی دیگر، ادامه دادن به مسیر با باکی که بیشتر ظرفیت آن مصرف شده است، باید آخرین گزینه شما باشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: faradeed-151694

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد