hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود

دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران:

سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود

دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران از برگزاری سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران از (۲۷ تا ۳۰ شهریور) با شعار «تولید پایدار و سالم، رونق اقتصادی و سلامت عمومی» به میزبانی استان گلستان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبر داد.

خدایار همتی در نشست خبری سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران گفت: کنگره‌ علوم باغبانی ایران هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از دانشگاه های کشور و همکاری متخصصین مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و بخش خصوصی مرتبط برگزار می شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران افزود: این کنگره با هدف تبادل علمی و ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی در زمینه علوم باغبانی و مهمترین رویداد علمی در حوزه علوم باغبانی کشور برگزار میشود.

وی زمان برگزاری این کنگره ملی را ۲۷ تا ۳۰ شهریور اعلام کرد و گفت: این کنگره با حضور مسئولان کشور، نمایندگان عضو کمیسیون های تخصصی مجلس و سایر مسئولان برگزار می شود.

وی با اشاره به میزبانی اولین دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی کشور در برگزاری سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران، گفت: استان گلستان به دلیل تنوع آب و هوایی دارای پوشش گیاهی متنوع است و در این استان بیش از ۱۱۰ گونه و ارقام از محصولات باغی اعم از سبزی، گل، میوه، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه­ای کشت می­شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران اظهارداشت: با برگزاری سیزدهمین کنگره، پتانسیل­های بالقوه باغبانی و جاذبه های گردشگری استان گلستان به مهمانان معرفی خواهد شد.

وی به محورهای این کنگره اشاره کرد و افزود: تولید و فیزیولوژی گیاهان باغبانی، به نژادی، زیست فناوری و کشت بافت گیاهی، مدیریت تنش های زیستی و غیر زیستی، آبیاری، تغذیه و کشت های بدون خاک، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت، کشت، فرآوری، فیتوشیمی و کاربرد گیاهان دارویی، مهندسی گلخانه و مدیریت تولیدات گلخانه ای، تولید و گواهی بذر و نهال، باغبانی تزئینی و مدیریت سیما، منظر و فضای سبز شهری، باغبانی ارگانیک و تولید محصول سالم و کارآفرینی، مدیریت بازاریابی و فروش محصولات باغبانی از محورهای این کنگره ملی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است، گفت: ۱۴۵ مقاله به صورت شفاهی و بیش از ۵۰۰ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود و شرکت کنندگان این جشنواره از متخصصین علوم باغبانی مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی، اجرایی، تولیدکنندگان، صنایع و شرکت های وابسته هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد