hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ارزیابی ارزندگی اوره‌سازان بورس

ارزیابی ارزندگی اوره‌سازان بورس

اوره جهانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون افت شدیدی را متحمل شده است که این مهم می‌تواند به عنوان دلیلی اثرگذار در روند حرکتی اوره در داخل کشور محسوب شود.

فردای اقتصاد: کارشناس تحلیل سبدگردان امید نهایت‌نگر معتقد است، در حال حاضر متوسط P/E بازار در رقم ۸ و  P/S در رقم ۲.۱ واحدی قرار دارد.

وحید محمدی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: صنعت اوره در گروه صنایعی جای می‌گیرد که عمدتا P/Eهای پایینی در بازار دارند.

وی ادامه داد: حاشیه سود خالص گروه در ارقامی بالاتر از متوسط بازار قرار دارد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، روند حاشیه سود صنعت اوره و بازار نشان می‌دهد که بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱ روندی نزولی (از ۳۲درصد به ۲۷درصد) را تجربه کرده است. در حالی که حاشیه سود صنعت از ۵۵درصد فروردین ماه سال گذشته تا فروردین ۱۴۰۲ عمدتا با نوساناتی نزدیک به ۶۰درصد همراه بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در حوزهP/E ttm  صنعت اوره با نوساناتی با شیب نزول همراه بوده است. از رقم ۷ واحد به ۴.۵ واحد کاهش پیدا کرد.
P/E ttm بازار از رقم ۸ واحد به رقم نوسانات متعدد به طور مجدد در همین سطح باقی مانده است.

اوره جهانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون افت شدیدی را متحمل شده است که این مهم می‌تواند به عنوان دلیلی اثرگذار در روند حرکتی اوره در داخل کشور محسوب شود.

در برنامه امروز بورسان، نوید قدوسی کارشناس ارشد بازار سرمایه با ارزیابی متغییرهای اقتصادی به تشریح وضعیت فعلی و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه وحید محمدی کارشناس تحلیل سبدگردان امید نهایت‌نگر شرایط صنعت اوره را مورد بررسی قرار داد.

منبع: fardayeeghtesad-29164

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد