hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > راهنمای خرید لوازم التحریر برای کلاس اولی ها

راهنمای خرید لوازم التحریر برای کلاس اولی ها

شهریور ماه یکی از زمان های فوق العاده در سال است. فصل بازگشت به مدرسه! این ماه بخصوص برای والدینی که بتازگی قصد دارند کودک خود را روانه مدرسه کنند؛ چالش های متعددی را همراه دارد. لازم است والدین لوازم تحریر مورد نیاز کودک برای رفتن به مدرسه را خریداری نمایند؛ در کنار این دغدغه لازم است به مدیریت هزینه ها نیز توجه شود.

بطور کلی از آغاز دوران ابتدایی یکی از عمده ترین فعالیت ها برای کودکان ساخت انواع کاردستی جهت آموزش عملی بسیاری از مفاهیم است. به همین دلیل لازم است ابزار و لوازمی با کیفیت و کاربردی خریداری شود تا برای مدت زمان طولانی دوام داشته باشند.

 

برای شروع بهتر است قبل از اقدام به خرید لوازم التحریر لیستی از تمام لوازم مدرسه که ضروری هستند تهیه شود.

مداد

اثر مداد را می توان به راحتی پاک کرد. همین ویژگی مهم مداد را به ابزاری محبوب در میان کودکان تبدیل کرده است؛ چرا که به راحتی امکان اصلاح اشتباهات خود در نگارش یا طراحی را دارند. تقریباً همه افراد در اولین تجربه نگارش از مداد استفاده کرده اند به همین دلیل مداد یک ابزار ضروری و دائمی در جامدادی هر دانش آموز بشمار می رود.

انواع مداد شامل مداد معمولی و مداد رنگی است. بدنه مداد معمولاً از جنس چوب و در سه شکل استوانه ای، 3 وجهی و 6 ضلعی تولید و عرضه می شود. برای کودکان بخصوص مداد با بدنه 3 وجهی توصیه می شود چرا که در میان انگشتان به راحتی قرار می گیرد و نمی لغزد.

پاک کن

پاک کن ابزاری است که از لاستیک ساخته می شود و برای از بین بردن اثر مداد و یا بعضی از انواع خودکار کاربرد دارد. برخی از پاک کن ها ضایعات کمی بر جای می گذارند و برخی دیگر بدون ضایعات هستند که بطور معمول گزینه دوم محبوبیت بیشتری بخصوص برای والدین دارد. پاک کن های با کیفیت، نرم هستند و به راحتی و با کمترین فشار اثر مداد را از روی کاغذ یا مقوا پاک می کنند.

همینطور پاک کن ها در اشکال و اندازه های مختلف و تنوع رنگی بسیار طراحی و تولید می شوند که در کنار کاربرد اصلی آن، باعث محبوبیت بسیار این ابزار در میان کودکان شده است.

مداد تراش

یکی دیگر از ابزار کاربردی در هر جامدادی مداد تراش است. زمانی که از مداد و مداد رنگی استفاده می کنیم داشتن یک مداد تراش با تیغه تیز الزامی است. مداد تراش انواع مختلفی دارد؛ مداد تراش تک سوراخه، مداد تراش دو سوراخه، مداد تراش رومیزی، مداد تراش مخزن دار و ... . مداد تراش ها در شکل ها و رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شوند که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند. بطور مثال مداد تراش مخزن دار امکان ذخیره ضایعات مداد در مخزن را فراهم می کند یا با خرید مداد تراش پاک کن دار همزمان امکان استفاده از دو محصول کاربردی را خواهید داشت یا مداد تراش دو سوراخه مناسب برای تراشیدن مداد با دو قطر مختلف است.

خط کش

خط کش برای سه هدف اصلی استفاده می شود: اندازه گیری، کمک به کشیدن خطوط مستقیم و همینطور راهنمای علامتگذاری با مداد یا خودکار . خط کش با فاصله استاندارد بر حسب سانتیمتر در یک سمت و اینچ در سمت دیگر علامتگذاری شده است. انواع خط کش بر اساس اندازه و جنس طبقه بندی می شوند؛ مانند خط کش چوبی، خط کش فلزی، خط کش ژله ای و خط کش پلاستیکی. برای دانش آموزان کلاس اول بخصوص خط کش ژله ای که نشکن است و در رنگ های شاد نیز تولید می شود بسیار مناسب است.

دفتر

بطور معمول دفتر با توجه به نوع کاغذ بکار رفته در آن طبقه بندی می شود. انوع دفتر عبارتند از دفتر خط دار، دفتر بدون خط، دفتر شطرنجی، دفتر نقطه ای. برای کودکان کلاس اول دفتر خط دار بعنوان دفتر مشق و دفتر بدون خط برای نقاشی پیشنهاد می شود. نوع جلد و صحافی گزینه های مهم در کیفیت و دوام دفتر بشمار می روند. دفتر سیمی یکی از مناسبترین نوع دفتر برای کودکان کلاس اول بشمار می رود چرا که صفحات آن به راحتی ورق می خورد؛ همینطور به راحتی از دفتر جدا می شود.

مداد رنگی

کار با مداد رنگی یک روش مؤثر برای پرورش و رشد خلاقیت در کودکان است. تحقیقات نشان می دهد که رنگ آمیزی فواید فیزیکی، عاطفی و رشدی زیادی برای کودک دارد و یکی از مناسبترین ابزارها برای این منظور مداد رنگی است. در کلاس اول برای انجام پروژه های انفرادی یا گروهی و تکمیل آن، مداد رنگی ابزاری مؤثر برای خلق و رسم ایده های کودکان است. اعتماد به نفس را در کودک پرورش داده و دانستن آن که پروژه را موفقیت آمیز به پایان رسانده اند به کودکان انگیزه می دهد تا برای آینده ای روشن به سختی تلاش کنند. خرید مداد رنگی 24 رنگ، 36 رنگ یا 48 رنگ پیشنهاد دفتر دستک برای کلاس اولی ها است.

کیف و کوله پشتی

خرید کیف و کوله پشتی مناسب می تواند از بروز مشکلات جلوگیری نماید! لازم است در زمان خرید کیف و کوله پشتی برای کلاس اول به چند مورد توجه ویژه نمایید که عبارتند از:

  • کیف و کوله پشتی را سبک انتخاب کنید تا بعد از قرار دادن کتاب، دفتر و جامدادی بیش از حد سنگین نشود.

  • برای کوله پشتی داشتن پشتی بالشتک دار و بند پهن و بالشتکی که در شانه ها فرو نرود بسیار مهم است.

  • داشتن فضاهای مختلف برای ساماندهی وسایل مهم است.

  • قابل شستشو باشد.

جامدادی

خرید جامدادی مناسب باعث می شود تا به مجموعه نوشت افزار و لوازم تحریر مصرفی خود که روزانه لازم است؛ کودک به همراه داشته باشد نظم بدهید و از گم شدن آنها جلوگیری نمایید. خرید جامدادی جمع و جور و قابل حمل در کیف و کوله پشتی و یا نگهداری آسان در کشو میز کمک می کند تا همیشه ابزار مورد نیاز در دسترس کودک باشد. توجه به جنس، اندازه و تعداد فضاهای مختلف در جامدادی به ما در انتخاب یک گزینه مناسب کمک می نماید.

چسب و قیچی

همانطور که پیشتر گفته شد سال های اول مدرسه با آموزش های عملی بسیاری برای درک مفاهیم مختلف همراه است و از مهم ترین فعالیت های این دوران ساخت انواع کاردستی است. برای این منظور کودک به ابزار ایمن و کاربردی جهت برش و متصل نمودن آنها به یکدیگر نیازمند است؛ در نتیجه خرید ابزاری مانند چسب ماتیکی و قیچی کودک که دارای تیغه ایمن است ضروری بنظر می رسد.

 

کلام آخر

امروزه جستجو و خرید لوازم التحریر به صورت حضوری، نیاز به صرف وقت زیاد برای جستجو دارد. اما با یک جستجوی ساده در فروشگاه های آنلاین و مقایسه ویژگی محصولات و قیمت آنها با صرف زمان و هزینه کمتر می توان نتایج بهتری را گرفت! در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک(https://daftardastak.com/) طیف گسترده ای از محصولات عنوان شده در این مقاله برای کلیه مقاطع تحصیلی از برترین برندهای خارجی و ایرانی گردآوری شده است؛ تنها کافیست نام محصول مورد نظر خود را جستجو نمایید تا پیشنهادات ما را به همراه کلیه اطلاعات مشاهده کنید.

 

 

منبع: sharghdaily-896555

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد