hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > اتصال ۲۳۲ روستا به شبکه آب شرب طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم

اتصال ۲۳۲ روستا به شبکه آب شرب طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در حوزه آب روستایی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم گفت: طی این مدت مجموعاً ۲۳۲ روستا از محل اعتبارات استانی، ملی و جهاد آبرسانی به شبکه آب شرب متصل شده است.

به گزارش رویداد ایران قاسمی در تشریح اقدامات انجام شده آبرسانی در استان افزود: با وارد مدار شدن شبکه آب این تعداد روستا، ۱۰۳ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

وی، بیان کرد: با مجموع اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی این استان با جهش دو و نیم درصدی به ۷۲.۵ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان،در ادامه گفت: تنش آبی ۴۱۳ روستای استان با اقداماتی از جمله اجرای خطوط انتقال جدید، حفر و تجهیز چاه، نصب پمپ، ترانس برق و اصلاح و توسعه شبکه برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان وابسته به منابع زیرزمینی است، گفت: این در حالی است که سیستان و بلوچستان پایین‌ترین میانگین سالانه بارندگی را دارد و تامین آب این نقاط وابستگی مستقیمی به نزولات آسمانی دارد.

قاسمی افزود: در همین راستا، کف‌شکنی، لایروبی و ادامه حفاری ۱۲۳ حلقه چاه در سطح شهرها و روستاهای استان تکمیل و یا در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم دولت در این استان گفت: وضعیت فراخشک و فقر منابع آبی در سیستان و بلوچستان ایجاب می‌کرد، طرح انتقال آب از دریای عمان به منظور تأمین آب پایدار و جبران بخشی از کمبود آب شرب عملیاتی شود که خوشبختانه این طرح آغاز و تاکنون ۳ کارگاه در بخش لوله‌گذاری ایجاد شده و در حال تجهیز است.

وی ادامه داد: در همین راستا چهار کارگاه دیگر هم به زودی شروع به فعالیت خواهد کرد و علاوه بر این احداث آبگیر در سواحل مکران نیز در حال انجام است.

قاسمی، با بیان اینکه ریل‌گذاری لازم برای توسعه و بهبود وضعیت آب در کلیه نقاط استان انجام شده است، ابراز امیدواری کرد: با تکمیل کلیه این طرح‌ها دیگر نگرانی بابت تأمین و توزیع آب وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در حوزه شهری نیز گفت: رفع تنش آبی از شهرها نیز در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود به گونه‌ای که در طرح اضطراری تأمین آب زاهدان و منطقه سیستان از دشت‌های هامون هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب مقرر شده با حفر و تجهیز چاه‌های جدید، اجرای خطوط انتقال آب و برق، احداث آب‌شیرین‌کن و ایستگاه‌های پمپاژ مربوطه حدود ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه آب تأمین شود.

قاسمی، طرح آبرسانی به شهر خاش با اجرای خط انتقال به طول ۷۲ کیلومتر، اجرای خط انتقال از آب‌شیرین‌کن کنارک به شهر چابهار به منظور افزایش ظرفیت انتقال و کاهش هدررفت آب در خط انتقال و همچنین اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال به همراه حفر دو حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهر پیشین را دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرای این شرکت اعلام کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد