hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (عکس) آب شدن یخ‌ها در نروژ بقایای «تله‌های باستانی» را آشکار کرد

(عکس) آب شدن یخ‌ها در نروژ بقایای «تله‌های باستانی» را آشکار کرد

باستان‌شناسان در حال بالا رفتن از کوه‌های یخی نروژ با بخشی از یک تله شکار باستانی مواجه شدند که بعد از چندین قرن حالا با آب شدن یخ‌ها دوباره پدیدار شده بود.

گرم شدن هوای زمین حتما اتفاق ناخوشایندی است، اما باستان‌شناسان نروژی توانستند از این وضعیت بهترین استفاده را بکنند! آن‌ها در حال بالا رفتن از کوه‌های یخی نروژ، یخچال‌های طبیعی در حال ذوب را بررسی کردند. چیزی که بین صخره‌ها گیر کرده بود توجه آن‌ها را جلب کرد. آن‌ها با دقت آن را بیرون کشیدند و با بخشی از یک تله شکار باستانی مواجه شدند.

به گزارش فرادید، روز ۲۴ آگوست (اوایل شهریور) بود که یک از باستان‌شناسان در ویدیویی در فیس بوک گفت: «این یک چیز عادی نیست که هر روز آن را ببینید.» در تصاویر منتشر شده، زیر تخته‌سنگ‌های بزرگ یک چوب بلند و نوک‌تیز با یک تکه‌ی مستطیلی کوچکتر که به انتهای آن وصل است را می‌بینیم. باستان‌شناسان می‌گویند این چوب ترساندن یا scaring stick است.

/آب شدن یخ‌ها در نروژ بقایای «تله‌های باستانی» را آشکار کرد/

باستان‌شناسان روز ۲۵ آگوست اعلام کردند که اکنون، این مکان شکار باستانی پر از یخچال‌های مرده است. این یخچال‌ها آنقدر ذوب شده‌اند که دیگر برای ادامه‌ی حرکت، جرم کافی ندارند.

باستان‌شناسان می‌گویند ذوب شدن یخ‌ها تل‌سنگ‌هایی را آشکار کرده که دو مسیر باستانی را شکل داده‌اند، اما بعید است دست‌سازه‌های دیگری را درون خود حفظ کرده باشند.

منبع: fararu-664647

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد