hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > معرفی 5 کارخانه برتر تولیدکننده نبشی و ناودانی در ایران

معرفی 5 کارخانه برتر تولیدکننده نبشی و ناودانی در ایران

نبشی (Steel Angle) از جمله پروفیل‌های فولادی پرکاربرد در صنعت محسوب می‌شود که معمولا برای نمایش آن از حرف L استفاده می‌کنند. هر نبشی از دو بال تشکیل شده که بر هم عمود هستند. گفتنی است در صورتی که بال‌های نبشی با هم مساوی باشند، با نام نبشی بال مساوی شناخته می‌شوند. این محصول که یکی از مهمترین مقاطع در ساختمان‌سازی می‌باشد، معمولا به شکل فابریک یا پرسی تولید می‌شود. معمولا قیمت نبشی بر اساس کیفیت مواد اولیه، سایز و وزن آن مشخص می‌شود.

 

کارخانه‌های برتر تولیدکننده نبشی

در ادامه به بررسی 5 کارخانه برتر تولیدکننده نبشی می پردازیم.

کارخانه فولاد کوهپایه

این کارخانه یکی از بزرگترین تولیدکننده نبشی کشور است که در نزدیکی اصفهان واقع شده است. البته در این کارخانه مقاطع مختلفی فولادی از جمله انواع ناودانی، سپری، نبشی بال نامساوی و نبشی بال‌مساوی نیز به بازار عرضه می‌شوند. این کارخانه محصولات خود را بر اساس استانداردهای مشخص و قابل قبولی تولید می‌کند. همچنین از نقاط قوت کارخانه کوهپایه می‌توان از تنوع در ضخامت نبشی، نرمی و انعطاف‌پذیری محصول، تولید مطابق با استاندارد و در نهایت صافی بسیار بالا یاد کرد.

2

کارخانه فولاد شکفته مشهد

 از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید نبشی و ناودانی ایران است که به دلیل کیفیت بالای محصول همواره مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. این کارخانه فعالیت خود را از سال 1330 در خراسان رضوی آغاز کرده است و امروز بعد از گذشت سال‌ها محصولات ایده‌آلی از قبیل نبشی، ناودانی و سایر مقاطع خاص را تولید می‌کند. این کارخانه مقاطع مختلف فولادی را بر اساس استاندارد اروپا، استاندارد ملی و همچنین استاندارد کشور روسیه تولید و به بازار عرضه می‌کند.

کارخانه فولادسازان سپاهان

فعالیت خود را از سال 1381 با مساحتی حدود 15 هزار متر مربع آغاز کرده و امروزه به طور سالیانه 100 هزار تن مقاطع مختلف را تولید و روانه بازار می‌کند. این کارخانه محصولاتی مانند نبشی، زهوار، انواع لوله‌های فولادی، پروفیل Z، قوطی‌فولادی و ناودانی را باکیفیت قابل قبولی تولید می‌کند. این کارخانه نیز در ایران به دلیل تولید محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی همواره مورد توجه تجار و فعالان بازار فولاد بوده است.

 

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان

 ذوب‌آهن در دشت طبس تهران و پنج کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار گرفته و بعد از گذشت سال‌ها امروز توانسته به پشتوانه  کارشناسان و متخصصان، خود را به عنوان یکی از تولیدکننده‌های باکیفیت‌ترین نبشی‌ها در بازار‌های داخلی و خارجی معرفی نماید. طبق آمار ارائه شده شرکت ذوب‌آهن اصفهان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ساختمانی و مقاطع فولادی ایران به شمار می‌آید. این کارخانه محصولاتی مانند نبشی، میلگرد، شمش‌های ساختمانی و سایر مقاطع را باکیفیت بالایی تولید می‌کند.

3

کارخانه فولاد ناب تبریز

 یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نبشی در ایران محسوب می‌شود. این کارخانه در سال 1382 با مشارکت ترکیه به ثبت رسیده است. کارخانه فولاد ناب تبریز در نزدیکی آذرشهر واقع شده و بعد از گذشت سال‌ها تبدیل به یکی از تولیدکنندگان کلیدی مقاطع مختلف فولادی و مخصوصا نبشی کشور شده است. این کارخانه در سال حدودا 360 هزار تن ظرفیت تولید دارد و نبشی‌های خود را مطابق با استاندارد‌های اروپا، روسیه و ملی تولید می‌کند.

کارخانه‌های برتر تولیدکننده ناودانی

ناودانی هم از جمله مقاطع فولادی محسوب می‌شود که در رده پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد که از سطحی افقی(جان – Web) و دو سطح عمودی (بال – Flanges) تشکیل شده است. ناودانی‌ها معمولا از آلومینیوم، گالوانیزه و استنلس‌استیل ساخته می‌شوند و نوع تولید آنها بر اساس روش‌های پرسی و  فابریک می‌باشد. در کل ناودانی‌ها به دو بخش سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. لازم به توضیح است که بر اساس شکل سطح مقطع نیز شامل UPE، UPN و ناودانی‌اروپایی UNP می‌باشد. در این بخش تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی برتر کشور را معرفی می‌کنیم.

کارخانه صبا فولاد منظومه

 در سال 1389 این کارخانه در شهرک صنعتی مبارکه تاسیس و راه‌اندازی شد. کارخانه صبا فولاد منظومه توانست با تلاش شبانه روزی کارشناسان، در مدت زمان کوتاهی با تولید ناودانی‌های باکیفیت خیلی سریع در بازارهای داخلی و بین‌المللی ورود پیدا کند. این کارخانه با بهترین مواد اولیه ناودانی‌هایی از سایز 60 الی 100 میلیمتر و مقاطع سبک را تولید می‌کند.

مجتمع فولاد البرز غرب

 در سال 1385 در اطراف شهر ابهر افتتاح شد و در شرایط کنونی محصولاتی مانند تسمه، میلگرد، ناودانی، نبشی و تیرآهن را ضمن تولید در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. مجتمع فولاد البرز غرب توانسته با استفاده از تکنولوژی روز دنیا میزان تولید خود را به بیش از 90 هزار تن در سال برساند. این کارخانه ناودانی‌هایی با ابعاد 80، 100، 120 و 140 و همچنین طول 6 الی 12 متر را روانه بازار می‌کند.

 

کارخانه فایکو

از جمله کارخانه‌های فعال در حوزه تولید مقاطع مختلف فولادی است. این کارخانه محصولاتی مانند میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی با مواد اولیه باکیفیت تولید می‌کند. نکته قابل توجه اینکه کارخانه فایکو ناودانی‌های خود را در دو بخش سبک و سنگین در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. گفتنی است که این کارخانه، قیمت ناودانی را بر اساس استاندارد مشخص شده و نوع متریال مشخص می‌کند.

کارخانه نورد یاران زنجان

در غرب ایران در حال تولید مقاطع فولادی در دو شیفت کاری است. لازم به ذکر است که کارخانه نورد یاران زنجان ناودانی‌هایی با طول 6 و 12 متری را با بهترین متریال در دو گرید سبک و سنگین در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

 

منبع: sharghdaily-896410

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد