hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > دفاع عجیب همشهری از حجاب اجباری: رهبر کره شمالی هم اجازه نمی‌دهد مردم شلوار جین بپوشند!

دفاع عجیب همشهری از حجاب اجباری: رهبر کره شمالی هم اجازه نمی‌دهد مردم شلوار جین بپوشند!

روزنامه همشهری نوشت: کیم‌جونگ اون در جزئی‌ترین و خصوصی‌ترین شرایط زندگی مردم دخالت دارد. در کشور کره به‌دلیل نفرت و انزجار از آمریکا پوشیدن شلوار جین آبی ممنوع است؛ چراکه کیم جونگ اون رنگ آبی را منتسب به آمریکا می‌داند.

به گزارش شبکه شرق، روزنامه همشهری برای دفاع از حجاب اجباری در کشور به مرور وضعیت پوشش در کشورهای دیگر پرداخته و مدعی است اینکه پوشش در کشورهای دیگر آزاد است، تصور غلطی است! این روزنامه سپس به وضعیت پوشش مردم در کره‌شمالی اشاره کرده است!

به گزارش همشهری، تصور اغلب ما این است که جز کشورهای اسلامی، دیگر کشورها خیلی به موضوع پوشش اهمیت نمی‌دهند، اما بد نیست بدانید در هر کشوری قوانین و عرف خاصی تعریف شده که برگرفته از فرهنگ ملی آن اقلیم است. محمد‌مهدی مختاری، دیپلمات بازنشسته و پژوهشگر سیاسی با توجه به سفرهای زیادی که به کشورهای مختلف داشته اطلاعات جالبی درباره لباس و پوشش مردم دارد.

همشهری در ادامه به نقل از این دیپلمات بازنشسته می‌نویسد: کره‌شمالی با توجه به نوع حکومتی که دارد، می‌توان گفت کیم‌جونگ اون در جزئی‌ترین و خصوصی‌ترین شرایط زندگی مردم دخالت دارد. ازاین‌رو یکنواخت‌بودن نحوه لباس پوشیدن و آراستگی مو خیلی عجیب به‌نظر نمی‌رسد.

مختاری معتقد است: «کره‌شمالی با نوع حکومتی که در پیش گرفته بیشتر به زندان می‌ماند و اثری از یک جامعه مترقی در آن دیده نمی‌شود.» در کشور کره به‌دلیل نفرت و انزجار از آمریکا پوشیدن شلوار جین آبی ممنوع است؛ چراکه کیم جونگ اون رنگ آبی را منتسب به آمریکا می‌داند.

 

منبع: sharghdaily-896300

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد