hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > افزایش تجارت مواد مخدر در افغانستان

افزایش تجارت مواد مخدر در افغانستان

گزارش سازمان ملل می‌گوید: با مقابله طالبان با کشت و فروش هروئین، تجارت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.

گزارش سازمان ملل می‌گوید: با مقابله طالبان با کشت و فروش هروئین، تجارت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، در گزارش سازمان ملل متحد روز یکشنبه آمده است که قاچاق متامفتامین در داخل و اطراف افغانستان در سال‌های اخیر افزایش یافته است، حتی در شرایطی که طالبان از زمان به قدرت رسیدن، قاچاق هروئین را مهار کرده است.

«غاده ولی» مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: افزایش قاچاق متامفتامین در افغانستان و منطقه حاکی از تغییر قابل توجهی در بازار مواد مخدر غیرقانونی است و توجه فوری ما را می طلبد.

طالبان که در آگوست 2021 دوباره قدرت را به دست آورد، در آوریل سال بعد ممنوعیت تولید مواد مخدر در افغانستان، تولیدکننده اصلی تریاک در جهان را اعلام کرد. مقامات طالبان می گویند که نیروهای امنیتی این گروه در حال سرکوب کشاورزان خشخاش افغان و نابودی محصولات هستند.

با این حال دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در بیانیه ای گفت در حالی که قاچاق هروئین کند شده است، قاچاق متافتامین از زمان ممنوعیت تشدید شده است. طبق این گزارش، هم در افغانستان و هم در کشورهای همسایه میزان ضبط این ماده مخدر در سال 2021 میلادی 12 برابر شده است. حتی کشورهای دورتر مانند استرالیا و فرانسه هم چنین گزارش‌هایی دارند.

منبع: etemadonline-631457

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد