hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هفته گذشته، بیش از 800 حادثه ویژه در کشور رخ داد

هفته گذشته، بیش از 800 حادثه ویژه در کشور رخ داد

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ثبت 828 حادثه ویژه در هفته گذشته(11 تا 17 شهریورماه) مراکز هدایت عملیات بحران دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از افزایش 28 درصدی این حوادث نسبت به هفته قبل از آن(4 تا 10 شهریورماه) خبر داد.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور گفت: هفته گذشته 378 حادثه ویژه ترافیکی و 450 مورد حادثه ویژه غیرترافیکی در کشور ثبت شده که حوادث ویژه ترافیکی، 29 درصد و حوادث ویژه غیرترافیکی، 27 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بهداشت نیوز وی با بیان اینکه در حوادث ویژه هفته گذشته در کشور در مجموع خدمات فوریت های پزشکی به سه هزار و 707 بیمار و مصدوم این حوادث ارائه شد، ادامه داد: متاسفانه در این حوادث، 227 نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: 38 درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه هفته گذشته مربوط به حوادث غیرترافیکی ویژه و 62 درصد نیز مربوط به حوادث ترافیکی ویژه بوده اند.

او افزود: همچنین در این بازه زمانی در مجموع دو هزار و 614 نفر از بیماران و مصدومان جهت دریافت خدمات بیشتر به مراکز درمانی منتقل شده اند که سهم حوادث غیرترافیکی ویژه 569 نفر معادل 22 درصد از مصدومان و سهم حوادث ترافیکی ویژه، دو هزار و 45 نفر معادل 78 درصد از مصدومان حوادث ویژه بوده است.

به گفته میعادفر بیشترین حوادث ویژه هفته گذشته مربوط به استانهای خوزستان با 33 مورد، کرمانشاه با 27 مورد و استان های خراسان رضوی و مرکزی با 25 حادثه ویژه بوده است. همچنین بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی مربوط به استانهای خوزستان با 233 نفر و فارس با 168 نفر بوده است.

وی با اشاره به ثبت 18 حادثه ترافیکی ویژه مرتبط با موتورسیکلت، گفت: در این حوادث 69 نفرمصدوم و متاسفانه 8 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین در هفته گذشته 33 حادثه غیرترافیکی مرتبط با غرق شدگی در کشور ثبت و با افزایش 13 درصدی این حوادث نسبت به هفته قبل از آن، منجر به مصدومیت 30 نفر و فوت 10 نفر شده است.

منبع: etemadonline-631389

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد