hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > محدودیت انتشار تصاویر غیراخلاقی برای کودکان در استرالیا

محدودیت انتشار تصاویر غیراخلاقی برای کودکان در استرالیا

استرالیا مقرراتی را رونمایی کرده است که موتور‌های جستجوی اینترنتی را ملزم می‌کند تا مواد آزار جنسی کودکان را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، سرکوب کنند.

به گزارش شبکه شرق، استرالیا مقرراتی را رونمایی کرده است که موتور‌های جستجوی اینترنتی را ملزم می‌کند تا مواد آزار جنسی کودکان را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، سرکوب کنند. بر طبق آن، سرویس‌هایی مانند گوگل، بینگ، داک داک‌گو و یاهو را ملزم می‌کند تا «گام‌های مناسب» را برای جلوگیری از انتشار مواد استعمار کودکان، از جمله تصاویر «مصنوعی» ایجاد شده توسط هوش مصنوعی رابردارند.

 
در اوایل سال جاری، بی‌بی‌سی گزارش داد که پدوفیل‌ها یا همان آزارگران کودک از نرم‌افزار هوش مصنوعی Stable Diffusion برای ایجاد و فروش مطالب آزار جنسی کودکانه در سایت‌های اشتراک‌گذاری محتوا مانند Patreon استفاده می‌کنند.
 
در همین حال تلاش‌های دولت‌ها برای افزایش نظارت بر سرویس‌های ابری و پیام‌رسانی برای مبارزه با استثمار کودکان، موجب مخالفت صنعت فناوری و حامیان حریم خصوصی شده است. در یک نمونه واتس‌اپ و سیگنال تهدید کرده‌اند که در صورت تصویب لایحه ایمنی آنلاین، که سکوها را برای یافتن مطالب آزار جنسی کودکان اسکن می‌کند، از انگلیس خارج خواهند شد.
 
شرکت‌های فناوری و آزادی‌خواهان مدنی می‌گویند این قانون سکوها را مجبور می‌کند تا رمزگذاری انتها به انتها را کنار بگذارند و حریم خصوصی همه کاربران را به خطر بیاندازند.

 

منبع: sharghdaily-896092

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد