hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > اثر حذف دلار ۲۸۵۰۰ در بورس کالا

اثر حذف دلار ۲۸۵۰۰ در بورس کالا

به گفته مهدیه علیجانی، تغییر قیمت پایه مبادلات و افزایش بهام تمام شده محصولات باعث جامپ قیمت و ارزش معاملات شد

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان از قیمت پایه مبادلات بورس کالا و جایگزینی دلار ۳۸ هزار تومان به عنوان مبنای قیمت‌گذاری محصولات در کنار نگرانی افزایش بهای تمام شده اکثر محصولات باعث جامپ قیمت و ارزش معاملات شد.

مهدیه علیجانی در برنامه روز شنبه بورسان عنوان کرد: در معاملات فیزیکی فولادی‌ها اگر چه رشد تقاضا در بخش شمش ثبت شد اما همچنان شاهد رکود سنگین در کلیت بازار هستیم.

وی افزود: در هفته گذشته حدود ۲۶۷ هزار تن میلگرد عرضه شد که فقط ۵ درصد از عرضه‌ها معامله شدند. در مقابل ۱۶۵ هزار تن عرضه شمش صورت گرفت که تقریبا ۳۰۰ هزار تن در این بخش به ثبت رسید. در نهایت نیز ۱۴۴ هزار تن معادل ۸۸ درصد از عرضه‌ها معامله شدند.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه از عرضه ۱۶۸ هزار تن مذکور، ۲۵ هزار تن به شمش فولاد خوزستان اختصاص دارد که بعد از ۲ هفته شاهد عرضه از سوی فخوز بودیم. در مقابل این رویداد ۵۵ هزار تن تقاضا ثبت شد. به طور میانگین نیز ۲۱ میلیون و ۲۰۰ تومان معامله انجام شد که این مهم با شمش CIS و دلار ۴۵ هزار تومانی معامله شد.

در برنامه امروز بورسان، علی اسکینی مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صنعت و معدن به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه هم مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت داد و ستدها در بورس کالای ایران را مورد بررسی قرار داد.

منبع: fardayeeghtesad-28987

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد