درباره ما نسخه آزمایشی | شنبه، 6 تیر 1405

کد: 239388 | 18 شهریور 1402 ساعت 15:04

چرا خودروهای مونتاژی گران‌تر از قیمت واقعی هستند؟

محمدعلی خادم، پژوهشگر اقتصادی، در گفتگو با فردای اقتصاد به بررسی میزان ارزبری خودروهای مونتاژی و دلایل قیمت بالای آن‌ها نسبت به قیمت‌های واقعی پرداخت.
چرا خودروهای مونتاژی گران‌تر از قیمت واقعی هستند؟


فردای اقتصاد: محمدعلی خادم، پژوهشگر اقتصادی: خودروهای مونتاژی در سال ۱۴۰۱، چیزی حدود ۳ میلیارد دلار مصرف ارزی داشته‌اند یعنی متوسط ارزبری هر خودروی مونتاژی که در سال گذشته تحویل مصرف‌کنندگان شد، حدود ۲۳ هزار دلار بوده است. این درحالیست که این خودروها با قیمت‌های ۲ تا ۳ برابری نرخ دلاری به دست مشتریان می‌رسد و این به معنی ایجاد منافعی در حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار برای یک سری افراد است.

منبع: fardayeeghtesad-28970



عکس خوانده نمی‌شود