hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > شناسایی ۳۴ مورد ابتلا به سویه بسیار جهش‌یافته کرونا در انگلیس

شناسایی ۳۴ مورد ابتلا به سویه بسیار جهش‌یافته کرونا در انگلیس

«آژانس امنیت بهداشتی انگلیس» روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ۳۴ مورد ابتلا به کووید مرتبط با سویه بسیار جهش‌یافته BA.۲.۸۶ در این کشور شناسایی شده است.

 

به گزارش شبکه شرق، در نسخه BA.۲.۸۶ که زیرسویه‌ای از امیکرون است و با نام «پیرولا» هم شناخته می‌شود بیش از ۳۵ جهش در بخش‌های کلیدی ویروس در مقایسه با نسخه XBB.۱.۵ که سویه غالب در بیشتر سال ۲۰۲۳ بوده، شناسایی شده است و این رقم بالا از جهش‌ ویروسی، ویژگی عمده سویه امیکرون است که رکورد بالای ابتلاها را موجب شده است.

از ۳۴ بیمار شناسایی شده تا ۴ سپتامبر، پنج بیمار در بیمارستان بستری شدند و تاکنون هیچ مورد مرگی مرتبط با این سویه مشاهده نشده است. زیرسویه BA.۲.۸۶ اولین بار در تاریخ ۲۴ ژوئیه در دانمارک مشاهده شد و سپس در ماه اوت در ایالات متحده و کانادا نیز شناسایی شد.

از آن زمان تاکنون این گونه در سایر بیماران علامت‌دار در غربالگری معمول فرودگاه‌ها و در نمونه‌های فاضلاب در تعداد انگشت شماری از کشورها شناسایی شده است. دانشمندان گفته‌اند که با توجه به سطح ایمنی ایجاد شده در سراسر جهان ناشی از واکسیناسیون و ابتلای قبلی به بیماری، بعید است BA.۲.۸۶ باعث ایجاد موج بیماری شدید و مرگ ناشی از کووید۱۹ شود.

همچنین بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، تست‌های تشخیصی و داروها برای درمان کووید۱۹ در برابر BA.۲.۸۶ نیز مؤثر هستند. با این حال، این نسخه ویروسی ممکن است توانایی بیشتری برای ایجاد عفونت در افرادی که قبلا به کووید۱۹ مبتلا شده بودند، داشته‌ باشد ولی شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این سویه باعث بیماری شدیدتر در افراد می‌شود.

 

منبع: sharghdaily-896041

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد