به عقیده این کارشناسان، بانک مرکزی آمریکا به اندازه‌ کافی نرخ بهره را افزایش داده که تورم این کشور بدون آغاز رکود اقتصادی، به 2 درصد کاهش پیدا کند. همچنین ادامه افزایش نرخ بهره باعث کاهش تولید و در نتیجه تأثیر منفی بر اقتصاد می‌شود؛ عاملی که باعث تلاطم شدید بازار رمزارزها در سال گذشته میلادی شد.

به نوشته سایت «کوین‌دسک»، در حال حاضر ترکیب تورم رو به کاهش و اقتصاد مقاوم آمریکا، شرایط ایده‌آلی را برای سرمایه‌گذاری‌های دارای ریسک مانند رمزارزها ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، نگرانی‌ها درباره افزایش دوباره «شاخص قیمت مصرف‌کننده» در آمریکا و سیر صعودی تورم در این کشور وجود دارد. این شاخص طی 12 ماه گذشته از 9 به 3 درصد کاهش پیدا کرده است و اکنون این نگرانی وجود دارد که با افزایش قیمت نفت و مواد غذایی، شاخص قیمت مصرف‌کننده بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد؛ اتفاقی که می‌تواند به تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر نگه داشتن نرخ بهره بالا برای مدتی طولانی‌تر منجر شود.

به نوشته سایت «اینوستینگ»، بیت‎‌کوین طی امروز جمعه (17 شهریور) و تا حدود ساعت 3 بعدازظهر به وقت ایران، 25 هزار دلار و 838 سنت معامله می‌شود. همچنین قیمت این رمزارز طی امروز از 25 هزار دلار و 701 سنت تا 26 هزار دلار و 415 سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‌کوین طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 124 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر بیش از 14 میلیارد دلار بوده و قیمت این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، 0.70 درصد کاهش یافته است.

همچنین اتریوم طی امروز تا حدود ساعت 3 بعدازظهر به وقت ایران، 1626 دلار معامله می‌شود. قیمت این رمزارز طی امروز از 1618 دلار و 39 سنت تا 1657 دلار و 53 سنت نوسان داشته است. قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته، 0.09 درصد کاهش یافته است. حجم معاملات این رمزارز طی 24 ساعت اخیر 5 میلیارد و 81 میلیون دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته گذشته 1.17 درصد افت کرده است.