درباره ما نسخه آزمایشی | شنبه، 6 تیر 1405

کد: 239055 | 17 شهریور 1402 ساعت 09:36

خودروهای فرسوده چگونه به کمبود بنزین دامن می‌زنند؟

خودروهای فرسوده چگونه به کمبود بنزین دامن می‌زنند؟


فردای اقتصاد: محمدعلی خادم، پژوهشگر اقتصادی‌، در گفتگو با برنامه فردای صنعت: از سال گذشته شاهد سبقت گرفتن مصرف بنزین از تولید آن در داخل کشور هستیم و پیش‌بینی می‌شود که برای جبران این کمبود، عددی حدود یک تا سه میلیارد دلار بنزین به کشور وارد شود که به دلیل مشخص بودن نرخ فوب، عدد آن برآورد و به عنوان ارزبری تلقی می‌شود. نگاهی به وضعیت روند اسقاط خودروهای فرسوده در کشور طی سالیان گذشته می‌تواند تا حد زیادی دلیل این افزایش مصرف را نشان دهد و رابطه مستقیمی با وضعیت ارزبری صنعت خودروسازی کشور دارد.

منبع: fardayeeghtesad-28912



عکس خوانده نمی‌شود