hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) خنده دار ترین مانور دریایی تاریخ آمریکا؛ هر کاری کردند نتوانستند این کشتی را غرق کنند!

(ویدئو) خنده دار ترین مانور دریایی تاریخ آمریکا؛ هر کاری کردند نتوانستند این کشتی را غرق کنند!

13 جون سال 2000 یکی از تاریخی ترین روزهای نیروی دریایی ایالات متحده بود. در این تاریخ این کشور به همراه کانادا یک مانور دریایی با هدف تمرین غرق کردن ناوهای جنگی برگزار کرد و برای هدف یک رزم نانو قدیمی مورد استفاده قرار گرفت.

راهنماتو نوشت: در این تمرین دریایی قرار بود موشک های جدید ضد کشتی که قابلیت پرتاب از هلیکوپتر را نیز داشت آزمایش شود. هلیکوپترها 3 موشک به سمت کشتی مورد نظر شلیک کردند و هر سه موشک به هدف اصابت کرد اما کشتی کماکان بر روی آب شناور ماند.

اندکی بعد فرماندهی این مانور تصمیم گرفت تا با استفاده از جنگنده های نیروی دریایی این کشتی را غرق کنند. برای همین چند فروند جنگنده به پرواز درآمدند و با موفقیت موشک های خود را به هدف زدند اما کشتی کماکان روی آب شناور باقی ماند.

نیروی دریایی این بار زیردریایی خود را به کمک گرفت تا با استفاده از اژدرهای سنگین به این داستان پایان دهد اما در کمال تعجب حتی اژدر نیز نتوانست این کشتی را غرق کند.

در نهایت فرماندهی علمیات تصمیم گرفت تا در فردای این روز عجیب با استفاده از مواد منفجره زیاد کشتی را غرق کنند و از شر آن نجات یابد. در نهایت کشتی با انفجار غرق شد و خیال فرماندهان نیروی دریایی ایالات متحده را نیز راحت کرد.

ویدئوی زیر تصاویری از این مانور دریایی جالب را در برابر دیدگان شما قرار می دهد.