درباره ما نسخه آزمایشی | شنبه، 6 تیر 1405

کد: 238760 | 15 شهریور 1402 ساعت 16:56

تولید خودروهای داخلی چقدر ارزبری دارد؟

به گفته محمدعلی خادم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تولید خودروهای تولید داخل و مونتاژی نیازمند ارز بالایی است.
تولید خودروهای داخلی چقدر ارزبری دارد؟


محمدعلی خادم، پژوهشگر اقتصادی:

نگاهی به میزان ارزبری خودروهای تولید داخل و مونتاژی نشان می‌دهد که این تولید این خودروها نیازمند ارز بالایی است و این درحالیست که این مقدار نمایانگر ارزبری مستقیم بوده و شامل هزینه فرصت مواد اولیه فولادی و پتروشیمی مصرف شده برای تولید این خودروها نیست. این اتفاق درحالیست که گفته می‌شود درصدی از ارز تخصیص داده شده به خودروسازان از محل دلار ۲۸۵۰۰ تومانی بوده است.


برای مشاهده فیلم کامل تازه‌ترین دورهمی اقتصادی فردای اقتصاد کلیک کنید

منبع: fardayeeghtesad-28882



عکس خوانده نمی‌شود