hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > پیگیری طرحهای اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان آزادشهر

پیگیری طرحهای اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان آزادشهر

 عیسی بابایی ،مدیرکل کمیته امداد استان ،ضمن حضور در شهرستان آزادشهر،با غلامعلی کوهساری،نماینده مردم شریف آزادشهر ورامیان و سیدجواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر ومسئولین این شهرستان طی جلسه ای مشترک دیدار و پیرامون ظرفیت های مشترک درحوزه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان ودهکهای ۱تا ۵ بویژه دربخش احداث نیروگاههای خورشیدی و گلخانه گفتگو نمودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم در این نشست گفت: این نهاد در راستای تحقق راهبرد ایجاد یک میلیون شغل توسط دولت که ۵۰ درصد آن به کمیته امداد واگذار شده، طرح راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی پنج کیلووات و ایجاد گلخانه مقیاس کوچک (کمتر از ۳۰۰ مترمربع) را در دستور کار قرار داده است.

عیسی بابایی افزود: کمیته امداد برای تحقق این راهبرد، تفاهم نامه همکاری با وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو، بسیج سازندگی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری منعقد کرده و علاوه بر مددجویان، واجدین شرایط از دهک درآمدی اول تا هفتم را هم مشمول طرح کرده است.

بابایی اضافه کرد: کمیته امداد علاوه بر پرداخت تسهیلات مورد نیاز راه‌اندازی پنل خورشیدی و ایجاد گلخانه مقیاس کوچک، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال با همراهی نیکوکاران کمک بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گقته وی، بسیاری از ۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد گلستان که ساکن روستاها هستند، زمین و فضای مناسب برای راه‌اندازی پنل خورشیدی و ایجاد گلخانه دارند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان ادامه داد: احداث ۱۰۰ مترمربع گلخانه بین ۲ تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال هزینه دارد که پس از بهره‌برداری، در هر دوره ۶ ماهه بین ۷۰۰ تا یک میلیارد ریال درآمد عاید خانواده مددجو می‌کند.

بابایی همچنین گفت: مطابق برنامه تدوین شده، کمیته امداد گلستان تا پایان سال جاری نباید مددجوی واجد شرایط اما فاقد مسکن داشته باشد و در این خصوص درسال گذشته عملیات ساخت هزار و ۶۰۰ واحد و امسال نیز کار احداث هزار و ۹۵۰ واحد شروع شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد