hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > آماده مذاکره برای توافق غلات هستیم

آماده مذاکره برای توافق غلات هستیم

رئیس‌جمهور روسیه گفت: آماده مذاکره درباره توافق غلات با ترکیه هستیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: دست روسیه برای مذاکره در مورد معامله غلات باز است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، پوتین گفت که در دیدار با اردوغان مسائل مربوط به بحران اوکراین را نادیده نخواهند گرفت.

او همچنین تاکید کرد: زمینه‌های همکاری گسترده‌ای با ترکیه داریم و به زودی به مذاکرات خود در مورد مرکز توزیع گاز پایان می‌دهیم. با اطمینان در زمینه انرژی پیشرفت می‌کنیم و با خریداران عمده توافقاتی داریم

پوتین گفت: به همکاری با ترکیه در زمینه انرژی هسته‌ای ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور روسیه کشورش را در میان اولین کشورهایی دانست که در تلاش برای کمک به ترکیه در طول بحران‌ها، از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها یا مقابله با پیامدهای زلزله حضور داشته است.

رئیس‌جمهور ترکیه نشست امروز  در سوچی را بسیار مهم خواند و گفت: موضوع غلات بسیار مهم است و بخش بزرگی از مذاکرات امروز ما را به خود اختصاص خواهد داد. آنکارا با "احتیاط" در انتظار احیای معامله غلات است. گفتگو با پوتین در مورد معامله غلات برای جهان و کشورهای آفریقایی مهم خواهد بود. کشورهای آفریقایی منتظر نتیجه نشست امروز ما در خصوص صادرات غلات هستند.

او افزود: برای ادامه استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری خود اقداماتی را انجام خواهیم داد. ترکیه و روسیه پروژه‌های مهمی در حوزه گردشگری دارند. از روسیه برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی جنگل های ترکیه تشکر می‌کنیم . آتش‌سوزی در ترکیه یک فاجعه بزرگ بود، به خصوص که پس از فاجعه زلزله رخ داد.

اردوغان همچنین از "همکاری عمیق" ترکیه و روسیه در زمینه گاز و توسعه آن خبر داد و ایجاد هاب گاز در ترکیه برای آنکارا را بسیار مهم خواند.

منبع: etemadonline-630733

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد