hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ورود ۱۴ میلیون زائر به کربلای معلی

ورود ۱۴ میلیون زائر به کربلای معلی

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تعداد زائران خارجی ورودی به کشور در ایام زیارت اربعین به تفکیک گذرگاه‌های مرزی را اعلام کرد.

 

به گزارش شبکه شرق، «عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق یکشنبه شب در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که روند ورود و خروج زائران اربعین به صورت روان در جریان است و افزود که شمار زائران ورود از گذرگاه‌های مرزی زمینی و هوایی از 3 میلیون و نیم گذشته است.

او گفت که گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) شاهد خروج روزانه 150 هزار زائر از عراق است.

به گفته الوائلی، گذرگاه مرزی شلمچه شاهد ورود 800 هزار زائر و گذرگاه الشیب (چذابه) شاهد ورود 400 هزار زائر و گذرگاه منذریه (خسروی) شاهد ورود 350 هزار زائر تاکنون بوده است.

وی افزود که حدود 180 هزار زائر نیز از فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف وارد عراق شده‌اند.

به گزارش میدل ایست نیوز، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تأکید کرد که از 3 گذرگاه مرزی اقلیم کردستان عراق نیز 100 هزار زائر وارد کشور شده‌اند که 35 هزار تن از آنها از گذرگاه حاج عمران بوده‌اند.

وی تأکید کرد که روند جابه‌جایی زایران با نظم بسیار و کاملا روان جریان دارد و افزود که هماهنگی میان ایران و عراق به تسریع روند بازگشت زائران از کشور کمک کرده است.

روز یکشنبه وزارت کشور عراق اعلام کرد که اقدامات برای ورود زائران از همه گذرگاه های مرزی کشور تسهیل شده و از ابتدای زیارت اربعین تاکنون 3 میلیون و 455 هزار و 80 زائر وارد عراق شده‌اند.

بیشتر بخوانید

خروج 3 میلیون و 700 هزار زائر اربعین از مرزهای شش‌گانه/ بازگشت یک میلیون و 700 هزار زائر اربعین به ایران

از سوی دیگر استاندار کربلا از ورود 14 میلیون زائر به کربلا تا پایان روز شنبه (11 شهریورماه) خبر داد و زیارت اربعین امسال را پرجمعیت‌ترین زیارت در سال‌های گذشته دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، یکشنبه شب (3 سپتامبر) در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که زیارت اربعین امسال پرجمعیت‌ترین زیارت در سال‌های گذشته بوده است و 14 میلیون زائر تا پایان روز شنبه وارد کربلا شده‌اند.

وی گفت که نخست‌وزیر عراق شخصا از طریق دوربین‌های مدربسته در جریان روند مدیریت امور زیارت است.

الخطابی افزود که همه نیروهای خدماتی در حالت آماده‌باش برای آغاز بازگشت زائران از کربلا هستند و هزار اتوبوس برای انتقال زائران در محور جنوبی اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد که خانه هر شهروند اهل کربلا به یک موکب و هیئت خدمت‌رسانی به زائران تبدیل شده است و افزود که 28 هزار موکب حسینی در حال ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است.

استاندار کربلا افزود که با وجود شمار بالای زائران، روند زیارت به صورت روان جریان دارد و شاهد مشکلی نبوده‌ایم.

 

منبع: sharghdaily-895469

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد