hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ورود 14 میلیون زائر به کربلا

ورود 14 میلیون زائر به کربلا

استاندار کربلا با اعلام آمار زائرانی که تاکنون وارد این استان شده‌اند تاکید کرد که مراسم اربعین امسال بزرگترین مراسم طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود. تاکنون ۱۴ میلیون زائر وارد استان کربلای معلی شده‌اند.

استاندار کربلا با اعلام آمار زائرانی که تاکنون وارد این استان شده‌اند تاکید کرد که مراسم اربعین امسال بزرگترین مراسم طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش مهر و به نقل از بغداد الیوم، «نصیف الخطابی» استاندار کربلا اعلام کرد که تاکنون ۱۴ میلیون زائر وارد استان کربلای معلی شده‌اند

وی در ادامه افزود: مراسم اربعین امسال گسترده‌ترین و بزرگترین مراسم طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. نخست وزیر عراق به صورت مستقیم بر طرح‌های تدوین شده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم نظارت دارد.

الخطابی اضافه کرد: نهادهای عراقی بنا به دستور نخست وزیر این کشور هزار اتوبوس برای انتقال زائران در محور جنوبی اختصاص داده‌اند. تمام امکانات استان‌های عراق برای انتقال زائران به کار گرفته شده است. خانه هر کدام از ساکنان کربلا تبدیل به یک موکب و هیأت شده است.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار موکب حسینی در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند و تدارکاتی نیز برای مسیر بازگشت زائران به منازل خود دیده شده است. با وجود تعداد زیاد زائران اربعین حسینی (ع) شاهد تسهیل حرکت و رفت و آمد آنها هستیم و از زائران می‌خواهیم در مسیرهای تعیین شده قدم برداشته و از این مسیرها منحرف نشوند.

فاضل عوز، مشاور آستان مقدس امام حسین (ع) نیز دو روز قبل گفته بود: امسال شاهد افزایش بسیار زیاد شمار زائران خواهیم بود تا جایی که شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین و سامراء، مملو از زائران هستند.

وی بیان کرد: این افزایش شمار زائران هر ساله است و هر سال برای مراسم اربعین افزایش می‌یابد و امسال شاهد بیشترین تعداد زائران نسبت به سال‌های قبل خواهیم بود.

فاضل عوز تاکید کرد: تلاش‌های بسیار زیادی از سوی آستان مقدس امام حسین (ع)، استانداری و ادارات خدماتی صورت می‌گیرد و ما شاهد روان بودن جریان عبور و مرور و مشارکت و همکاری زائران در موفقیت آمیز بودن طرح خدمات از طریق پاکسازی خیابان‌ها و کمک به مواکب هستیم.

«صلاح فاضل العیساوی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی در استان الانبار پیشتر اعلام کرده بود: نیروهای حشدشعبی در بالاترین سطح از آمادگی و هوشیاری در تمام بخش‌ها از منطقه عامریه واقع در جنوب شهر الفلوجه گرفته تا استان کربلا به سر می‌برند تا با هرگونه اقدام تروریستی برای هدف قرار دادن مراسم اربعین حسینی (ع) مقابله کنند.

منبع: etemadonline-630669

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد