hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > عجیب‌ترین حیوانات جهان؛ از عنکبوتی شبیه مدفوع تا خرچنگی بزرگتر از انسان!

عجیب‌ترین حیوانات جهان؛ از عنکبوتی شبیه مدفوع تا خرچنگی بزرگتر از انسان!

از طولانی‌ترین حیوان جهان که شاید اسمش را هم نشنیده باشید (تصویر بالا) تا عنکبوت‌هایی که خودشان را شبیه مدفوع پرنده می‌کنند تا شکارچیان احتمالی‌شان را فریب بدهند؛ در اینجا با عجیب و غریب‌ترین حیوانات زیر دریا و روی خشکی آشنا می‌شوید.

سیاره‌ی ما به شکل شگفت‌انگیزی متنوع است. شرایط محیطی مختلف منجر به ایجاد ویژگی‌های متفاوت در حیوانات عجیب و غریب با اشکال و اندازه‌های مختلف می‌شود. برخی از این حیوانات برای اعماق تاریک اقیانوس‌ها تکامل می‌یابند، در حالی که برخی دیگر در بیابان‌های خشک و به‌ظاهر غیرمهمان‌نواز زندگی می‌کنند. عده‌ای از آن‌ها در ظاهر عادی به نظر می‌رسند، تا زمانی که چیزی سبب بروز ویژگی‌های عجیب و غریب در آن‌ها می‌شود (مثلاً شبیه شدن عضوی از بدن آن‌ها به انسان‌ها).

به گزارش فرادید، بسیاری از عجیب‌ترین مخلوقات طبیعت از اقیانوس سرچشمه می‌گیرند، جایی که تاریکی کامل، آب‌های پر از رسوب، محیط‌های پرفشار و آب‌های تقریباً یخ‌زده هر یک به سازگاری‌های منحصربه‌فرد و ویژگی‌های این عجیب‌ترین موجودات منجر شده‌اند. دانشمندان تخمین می‌زنند بین چند صد هزار تا بیش از ده میلیون گونه‌ی جدید در اعماق اقیانوس‌ها در انتظار کشف شدن باشند. اما در خشکی هم چیزهای عجیب و غریب زیادی وجود دارد.

سیفونوفور

با طولانی‌ترین حیوان جهان، سیفونوفور آشنا شوید. بله، حتی از نهنگ آبی هم درازتر است. نهنگ آبی با حداکثر طول تاییدشده‌ی ۲۹.۹ متر در قیاس با طول ۴۵ متری سیفونوفور بچه به نظر می‌رسد. این نمونه که اینجا به‌صورت مارپیچ دیده می‌شود، سال ۲۰۲۰ در سفر اکتشافی موسسه اقیانوس اشمیت مشاهده شد.

این حیوان از بستگان ناوچه‌ی پرتغالی است (از رده‌ی اسب‌سانان به طول متوسط ۱۰ متر و بازوهای ۳۰ متر) و شاخک‌های آن نیز مرگبار و نیش‌دار است.

/موش حفار برهنه/

منبع: fararu-662703

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد