hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) مگالودون، بزرگترین کوسه جهان شاید هنوز منقرض نشده باشد!

(تصاویر) مگالودون، بزرگترین کوسه جهان شاید هنوز منقرض نشده باشد!

بزرگترین کوسه جهان مگالودون نام داشت که میلیون‌ها سال باعث ایجاد رعب و وحشت در اقیانوس ها شد. اخیرا بحث‌هایی مطرح شده که شاید این جانور غول پیکر منقرض نشده باشد.

فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۸ از اعماق دریا گرفته شده بود، باز هم در فضای مجازی وایرال شد و بار دیگر این بحث آغاز شد که آیا مگالودون این کوسه عظیم الجثه ماقبل تاریخ هنوز در اعماق اقیانوس زندگی می‌کند یا خیر.

احتمال زندگی پنهان مگالودون در اعماق اقیانوس‌ها
برخی می‌گویند جانوری که در این فیلم دیده می‌شود احتمالا یک کوسه خواب‌آلود معمولی باشد. طول این گونه از کوسه‌های وحشی که شکارچیانی ماهر نیز هستند به ۷ متر هم می‌رسند. البته حتی این کوسه غول‌پیکر در برابر مگالودون کوتوله‌ای بیش نیست؛ زیرا دانشمندان بر اساس فسیل دندان‌ها تخمین زده‌اند که مگالودون می‌تواند بین ۱۴ تا ۲۰ متر طول داشته باشد.

این گونه حدود ۳ میلیون سال پیش منقرض شده است، اما بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این موجود هنوز هم در اعماق اقیانوس جایی که ما نمی‌توانیم ببینیم در کمین است.

/مگالودون، بزرگترین کوسه جهان شاید هنوز منقرض نشده باشد!/

گفته شده که کوسه مگالودون در نزدیکی ساحل و درون آب‌های کم‌عمق از بچه‌های خود مراقبت می‌کرده، چرا که شکارچیان دیگر در این آب‌ها حضور نداشتند و کوسه‌های کوچک‌تر برای مدت قابل توجهی در نزدیکی ساحل، در امان بودند. با این حال افزایش حجم یخ‌های قطبی و کاهش دمای دریا‌ها و اقیانوس‌ها باعث شد تا چنین مکان‌هایی دیگر برای پرورش مگالودون‎های کوچک مناسب نباشند.

هنوز مشخص نیست که کدام یک از این دو بهترین شکارچی زمان خود بوده‌اند. اما با بررسی تعامل بین ارکا و کوسه بزرگ سفید می‌توان پاسخ احتمالی این سوال را پیدا کرد. کوسه‌های سفید بزرگ اغلب از ارکا‌ها می‌ترسند. البته با دندان‌های بزرگ و مغز بزرگ‌تر ارکاها، این موضوع خیلی هم دور از انتظار نیست. اگرچه بر اساس تخمین‌ها، مگالودون کمی بزرگ‌تر بوده، اما احتمالا هوش برتر نهنگ لویاتان موجب برتری آن بوده است.

آیا کوسه مگالودون هم‌اکنون زنده است؟
در نهایت، سوال مهمی که تاکنون ذهن بسیاری از مخاطبان را مشغول کرده، احتمال زنده بودن کوسه‌های مگالودون در عصر حاضر، در آب‌های قاره‌های مختلف سیاره زمین است. آیا امکان دارد که این جانداران باستانی هنوز زنده باشند؟

متخصصان می‌گویند که چنین احتمالی وجود ندارد و با وجود صحبت‌های جنجالی که برخی دانشمندان مطرح کرده‌اند، اگر جانداری به این بزرگی در اقیانوس‌های زمین زندگی کند، مطمئنا ما تاکنون از وجود آن باخبر می‌شدیم.

آثار جانبی زندگی کوسه مگالودون در آب‌های اقیانوسی هم یکی دیگر از نشانه‌های انقراض جانداران مورد نظر است؛ به بیان دیگر، اگر این آبزی عظیم الجثه هنوز زنده بود، جای دندان‌های آن روی بدن سایر آبزیان اقیانوسی پیدا می‌شد و همچنین، ده‌ها هزار دندانی که در طول سال‌ها از هرکدام از این مگالودون‌ها جدا می‌شوند هم در ساحل کشور‌های مختلف پیدا می‌شدند.

برخی هم می‌گویند که بررسی وضعیت اعماق اقیانوس‌ها و ناشناخته‌ترین قسمت‌های آب‌های زمینی، آن‌قدر‌ها هم ساده نیست و شاید این جانداران در این بخشه‌ای عمیق پنهان شده‌اند و زندگی می‌کنند؛ با این حال باید یادآور شویم که مگالودون در آب‌های گرم زندگی می‌کرده و دمای بسیار پایین اعماق اقیانوس‌ها به هیچ وجه مکان مناسبی برای حیات و تولیدمثل این جاندار منقرض شده نیست.

 

منبع:گجت نیوز 

منبع: fararu-662578

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد