hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > پرداخت ۲۳۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان گلستانی در۵ ماهه نخست سالجاری

بمناسبت روز بانکداری اسلامی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد:

پرداخت ۲۳۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان گلستانی در۵ ماهه نخست سالجاری

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت ۲۳۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ضروری، درمانی ، اشتغال و ودیعه مسکن به مددجویان در۵ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از پرداخت ۲۳۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه ضروری، درمانی ، اشتغال و ودیعه مسکن به مددجویان در۵ ماهه نخست سالجاری خبر داد.

 عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بعنوان بزرگترین صندوق قرض الحسنه اسلامی درکشور،گفت : وام‌های ضروری برای حل مشکلات و گره‌گشایی از زندگی مددجویان و نیازمندان پیش‌بینی‌شده است ودر همین راستا در ۵ ماهه نخست سالجاری ۲۳۹۶ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت و رسوب اعتبارات به مددجویان تحت حمایت این نهاد وسایر اقشار آسیب پذیر استان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: این صندوق در استان بیش از ۲۱۸ هزار سپرده گذار داشته و در ۵ ماهه ۱۴۰۲ تعداد  ۷۶۶۸ فقره حساب جدید افتتاح گردیده است

وی ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد سه درصد بوده و در ۶ سرفصل تسهیلات کارگشایی، ودیعه مسکن، احداث و تعمیرات مسکن، اشتغال، تسهیلات درمانی و هزینه های دانشجویی به مددجویان و نیازمندان خدمات ارائه می دهد.

بابایی اظهارداشت: به منظور تقویت این صندوق و ترغیب سپرده گذاران سه قابلیت طرح قرض ماندگار، سپرده گذاری هم افزایی و مسئولیت اجتماعی اضافه شده است و سپرده گذاران می توانند از این قابلیت ها بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح این صندوق (سال ۹۶) تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش۳۲۷میلیارد تومان  به صورت قرض الحسنه به متقاضیان سطح استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان افزود: در سال گذشته هفت هزار و ۴۸۱ فقره تسهیلات به ارزش ۱۰۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان ازمحل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به نیازمندان پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات قرض الحسنه از طریق رسوب اعتبارات کمیته امداد در نزد  بانک های مهر و رسالت نیز پرداخت می شود و از سال ۹۶ تا کنون، بیش از ۱۶ هزارو ۶۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۴۱ میلیارد تومان در قالب قرض الحسنه پرداخت شده است.

حمیدرضا جوادیان، مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز در این جلسه با تبریک هفته بانکداری اسلامی، گفت: در این صندوق تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد بوده و برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون نیز یک بار در تمام دوره کارمزد ۳درصد دریافت می شود که این در سیستم‌های بانکی و قرض الحسنه کشور، بی نظیر  بوده و سقف تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان می باشد و جریمه تاخیر و دیرکرد نیزاز وام گیرندگان دریافت نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: شعبه اصلی این صندوق در گرگان واقع شده و همچنین در تمامی ادارات کمیته امداد سطح استان نیز خدمات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند دهک یک تا پنج نیز ارائه می کند.

جوادیان با اشاره به طرح قرض ماندگار، گفت: در این طرح فرد خیر مبلغی را با نیت صالحات و باقیات و به صورت بلاعوض به شماره حساب صندوق قرض الحسنه هرشهرستانی که اراده نماید واریز نموده و این صندوق از محل جمع آوری واریزیهای خیرین به افراد نیازمند و مددجویان وام قرض الحسنه پرداخت می نماید، همچنین صندوق قرض الحسنه مرکزی  به همان اندازه مبالغ جمع آوری شده خیرین ، اعتبار در اختیار شهرستان گذاشته تا از محل اعتبارات ارسالی به افراد نیازمند وام قرض الحسنه پرداخت نماید و این چرخه وام دهی از محل قرض ماندگار مادام العمر بوده و از محل باز دریافت اقساط به افراد نیازمند وام پرداخت می گردد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد