hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ظرفیت مرکز ماده 16 به همت شهرداری و شورای شهر گرگان افزایش یافت

استاندار گلستان:

ظرفیت مرکز ماده 16 به همت شهرداری و شورای شهر گرگان افزایش یافت

دکتر زنگانه استاندار گلستان اظهار داشت: ظرفیت مرکز درمان و نگهداری معتادین متجاهر (ماده 16) به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان افزایش یافته است.

علی محمد زنگانه در جریان بازدید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در خصوص طرح توسعه مرکز درمان و معتادان متجاهر شهر گرگان (ماده 16) گفت: ظرفیت نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان تنها 100 نفر بوده که کمتر از میانگین کشور است، به همین خاطر در دو بخش شرقی و غربی برنامه ریزی و ظرفیت بخش غربی و مرکزی را به 450 نفر افزایش دادیم و در گنبد نیز ظرفیت 400 نفری ویژه مردان و زنان ایجاد کردیم.

زنگانه با تقدیر از همت شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در توسعه مرکز ماده 16 گفت: ایجاد ظرفیت های حرفه آموزی و اشتغال مورد انتظار ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر در قالب فاز توسعه این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری اقدامات ارزشمندی در قالب طرح یاریگران زندگی و برنامه های محله محور در حال انجام است و طرح های دیگری نیز موجود است که در اختیار ستاد ملی قرار خواهیم داد و در صورت تأیید این ستاد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

زنگانه ادامه داد: در حوزه مقابله نیز برنامه های منسجم با همکاری کمیته مبارزه با مواد صورت گرفته و میزان کشفیات و اقدامات حقوقی و قضایی لازم مدنظر ما بوده است.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با ساماندهی و تکمیل اردوگاه ماده 42 گام بلندی در راستای بازدارندگی قاچاق مواد مخدر برداریم.

لازم به ذکر است، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری صبح امروز از این مرکز بازدید کرد و در جریان روند ساخت و توسعه آن قرار گرفت.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، سیدالنگی شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، دادستان مرکز استان، مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این بازدید، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را همراهی کردند.
پروژه گسترش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان گرگان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان است.

با توجه به محدودیت مرکز فعلی ترک اعتیاد در محور توسکستان، به همت شهرداری گرگان، بهزیستی، دستگاه قضایی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای اسلامی شهر و با حمایت شرکت خدمات اینترنتی «های وب»، عملیات توسعه مرکز ترک اعتیاد (ماده 16) در حال انجام است.

این پروژه شامل ۶ سالن (هر سالن ۲۴۰ متر مربع) بعنوان محل اسکان معتادین، فضای مربوط به تأسیسات، سرویس بهداشتی، حمام و فضای هواخوری است که مطالعات آن از فروردین و عملیات اجرایی آن از خرداد ماه آغاز شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد