hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > تقدیر از شهرداری گرگان بابت توسعه ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد:

تقدیر از شهرداری گرگان بابت توسعه ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان

مومنی دبیرکل ستاد مبازه با مواد مخدر ریاست جمهوری از شهرداری گرگان بابت افزایش ظرفیت و توسعه مرکز ماده ۱۶ (درمان و نگهداری معتادین متجاهر) توسکستان تقدیر کرد.

اسکندر مومنی در جریان بازدید از روند توسعه مرکز ماده ۱۶ محور توسکستان گرگان اظهار داشت: گلستان یکی از استان های نمونه کشور هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه درمان و نگهداری معتادان متجاهر است.

مومنی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری چه از سوی آموزش و پرورش و چه در محلات و روستاها در طرح یاریگران زندگی اقدامات بسیار خوب و راهبردی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همه مسئولین دستگاه های اجرایی استان برای ساماندهی این مرکز تلاش کردند، افزود: بعد از این بازدیدها جلسات شورای هماهنگی تشکیل می شود و تصمیمات نهایی را آنجا خواهیم گرفت.

مومنی با بیان اینکه افغانستان مرکز تولید مواد مخدر دنیاست و بیش از ۸۰ درصد تریاک دنیا را این کشور تأمین می کند، افزود: راه حل اصلی و راهبردی ما در مرزها اقدامات پیشگیرانه است که استان گلستان در حوزه پیشگیری و درمان جزو سه استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: با تصمیماتی که در جلسه هماهنگی خواهیم گرفت تا پایان سال شاهد اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری و معتادان متجاهر خواهیم بود.

دبیرکل ستاد مبازه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر بیان کرد: قرار شد همزمان با افزایش ظرفیت اسکان، برای مهارت آموزی و اشتغال هم کار را آغاز کنند که این مراکز نیز همزمان افتتاح شود.

لازم به ذکر است، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری صبح چهارشنبه از این مرکز بازدید کرد و در جریان روند ساخت و توسعه آن قرار گرفت.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، سیدالنگی شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، دادستان مرکز استان، مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این بازدید، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را همراهی کردند.

پروژه گسترش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان گرگان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان است.

با توجه به محدودیت مرکز فعلی ترک اعتیاد در محور توسکستان، به همت شهرداری گرگان، بهزیستی، دستگاه قضایی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای اسلامی شهر و با حمایت شرکت خدمات اینترنتی «های وب»، عملیات توسعه مرکز ترک اعتیاد (ماده ۱۶) در حال انجام است.

این پروژه شامل ۶ سالن (هر سالن ۲۴۰ متر مربع) بعنوان محل اسکان معتادین، فضای مربوط به تأسیسات، سرویس بهداشتی، حمام و فضای هواخوری است که مطالعات آن از فروردین و عملیات اجرایی آن از خرداد ماه آغاز شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد