hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > ۱۸ هزار و ۷۴۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به بانک‌ها معرفی شدند

۱۸ هزار و ۷۴۴ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به بانک‌ها معرفی شدند

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۷۴۴ نفر از متقاضیان تسهیلات نهضت ملی مسکن این استان در نقاط شهری و روستایی به بانک‌ها معرفی شدند

به گزارش رویدادایران ، عطاء اله اکبری در ششمین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سالجاری با بیان اینکه ۲۲۴ هزار و ۷۶۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، افزود: تاکنون از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۳۳ هزار و ۲۷۷ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

وی از پرداخت هزار و ۷۳۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: تاکنون عقد قرار داد تسهیلات بانکی برای حدود ۲۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرار داد سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شده است که بر اساس پیشرفت فیزیکی هزار و ۷۳۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

اکبری از همکاری و تعامل سازنده بانک مسکن در پرداخت تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بحث اشتغالزایی یکی از مسائل مهم و دغدغه مسوولان است و یکی از صنایعی که می تواند در توسعه اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال موثر باشد، حوزه ساخت و ساز و تولید مسکن است.گفت: طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول آفرین بوده بطوری که ضمن رونق بخش تولید در واحدهای صنعتی کوچک با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در نقاط شهری و روستایی استان اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است.

اکبری با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است و همچنین ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان طرح نهضت ملی مسکن را فرصت ارزشمند برای احیای بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: سهمیه چهار ساله طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده استان هشت هزار و ۶۴۵ واحد است که تاکنون برای چهار هزار و ۶۴۶ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی تاکید کرد: ضروری است شهرداران استان با برنامه‌ریزی اصولی نسبت به احیای بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن اقدام کنند و فرمانداران هم نظارت های لازم را در این خصوص داشته باشند.

اکبری از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۱۸۷ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه افقی شهرها یکی از مهم‌ترین راهکارهای دولت برای اجرا و شتاب‌بخشی در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن محسوب می‌شود زمین برای ساخت ۸۷ هزار ۹۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان های استان بجز زاهدان و چابهار تامین شده که تاکنون زمین برای ساخت ۹ هزار و ۱۸۷نفر واجد شرایط واگذار شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح جوانی جمعیت گفت: زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۸ واحد ویلایی طرح جوانی جمعیت در استان تامین شده است که به افراد واجد شرایط در شهرستان های مشمول واگذار می شود

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد