hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > موسیقی > بیوگرافی دورچی خواننده رپ از شروع تا شهرت و بازداشت با عکس

بیوگرافی دورچی خواننده رپ از شروع تا شهرت و بازداشت با عکس

12,148
بیوگرافی دورچی خواننده رپ فارسی را به همراه اطلاعاتی از سن او، خانواده و همسرش همچنین صفحه اینستاگرام و علت بازداشت او را در ادامه می خوانید:

بیوگرافی دورچی (Dorcci) خواننده موسیقی ایرانی در سبک رپ را با اطلاعاتی از همسرش، سن، صفحات او در دنیا مجازی و علت بازداشتش را در این مطلب می خوانید:

دورچی متولد سال 1370 است که فعالیت هنری خود را از سال 1399 آغاز کرد و در سال 1402 به شهرت رسید. او با آخرین آهنگ خود با عنوان Damn Things در شبکه های اجتماعی پربازدید و البته در روز دوشنبه 6 شهریور سال 1402 بازداشت.

 


از مهمترین آهنگ های وی می توان به پیله، تاریک ترین، همیشه تنهام، میسوزم، پروانه، ممیس، چرسی، عمرا، عشق اشاره کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی دورچی خواننده رپ را به همراه اطلاعاتی از خانواده، همسرش، قد و وزن، آدرس اینستاگرام و لیست آهنگ های وی را  در اختیار شما قرار دهیم.

دورچی
عکس دورچی 

دورچی کیست؟ 

مشخصات فردی

نام کامل

محمد

تاریخ تولد

1370

محل تولد

تهران

شغل

خواننده رپ

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 175 سانتی متر

وزن

حدود 70 کیلو

رنگ چشم

مشکی

رنگ مو

مشکی

دورچی
عکس از دورچی خواننده رپ

بیوگرافی کامل دورچی

کودکی و اوایل زندگی

دورچی با نام اصلی محمد در دهه 1370 در تهران به دنیا آمد و اطلاعاتی از تاریخ تولد و سن این خواننده رپ در سایت ها و شبکه های اجتماعی نیست و حتی در اینستاگرام این خواننده نیز عکسی در مورد تولدش منتشر نکرده است که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنیم.

هرچند اطلاعات دقیقی از قد و وزن دورچی در دسترس نیست ولی از روی ظاهر می توان گفت که وی حدود 175 سانتی متر قد و 70 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری این خواننده رپ می توان به موی و چشم مشکی اشاره کرد.

خانواده

خانواده دورچی به ظاهر کم جمعیت است. اطلاعاتی از اسم و شغل پدر و مادر، تعداد خواهر و برادر و حتی این که وی فرزند چندم خانواده است در سایت ها نیست.

تحصیلات

اطلاعاتی از میزان تحصیلات دورچی خواننده رپر موجود نیست.

دورچی
عکس از دورچی 

شروع فعالیت

شروع فعالیت دورچی در دنیای موسیقی به صورت حرفه ای از سال 1399 آغاز شد. وی از هنرمندان نسل چهارم رپ فارسی است که در سبک دریل و R&B و رپ فعالیت دارد و ابتدا با نام مستعار کاربازی وارد حیطه موسیقی شد و سپس نامش را به دورچی تغییر داد.وی در سال 1402 به خاطر دابسمش و شوخی های کاربران با تیپ و استایل او بیشتر از آهنگ هایش به شهرت رسید.

دورچی و همسرش

دورچی و همسرش یا عکس همسر دورچی از مواردی است که مخاطبان به دنبال اطلاعات در این زمینه هستند اما با توجه به این که وی تاکنون عکس از همسرش در صفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر نکرده است شاید بتوان نتیجه گرفت که وی مجرد است.

دورچی در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

dorcc

اینستاگرام دورچی

اینستاگرام دورچی رپر که با عبارت های مانند  پیج اینستا دورچی رپر و پیج اصلی دورچی رپر نیز جست و جو شده است به آدرس dorcc است که قبل از بازداشت، 255 هزار فالور داشت و 23 پست بارگذاری کرده بود که بعد از بازداشت تمام پست و استوری های وی حذف شد و فالورهای وی به 272 هزار افزایش پیدا کرد.


اینستاگرام دورچی
صفحه اینستاگرام دورچی

لقب دورچی

 لقب دورچی به معنای "مروارید کوچک" است و از ترکیب کلمات "در" و "چی" تشکیل شده است. او درباره علت انتخاب نام مستعار دورچی گفته: در یعنی گوهر و چی یعنی قدرش را بدانیم و برای همین نام دورچی را انتخاب کردم یعنی گوهری که باید قدرش بدانیم.

بازداشت دورچی

بازداشت دورچی در روز دوشنبه 6 شهریور سال 1402 اتفاق افتاد که با عبارتی مانند بازداشت دورچی خواننده اهنگ نیز جست و جو شده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بهمن بابازاده از بازداشت دورچی (Dorcci)، خبر داد. بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر نوشت:

منابعی به من از دستگیری «#دورچی» خواننده رپ و R&B در تهران خبر داده‌اند. پیگیری های من به صحت خبر رسید و همزمان پست های صفحه او حذف شده‌اند. این خواننده با انتشار این اثر جنجالی (ویدئو)، در هفته های گذشته بیش از بیست میلیون بازدید گرفته است…

ویدئوی مورد اشاره آقای بابازاده به نام Damn Things به دلایلی قابل انتشار نیست. این ترانه که از زمان انتشار، در شبکه های اجتماعی بسیار وایرال شده، در سبک رپ زیرلبی یا رپ مامبل (Mumble rap) خوانده شده به این معنی که کلمات آن عمدتا نامفهوم است.

دورچی
دورچی خواننده رپر

علت دستگیری دورچی

درباره علت دستگیری دورچی گفته می شود که به انتشار موزیک ویدیوی اعتراضی است که در آن از الفاظ توهین آمیز استفاده شده است.

آهنگ های دورچی

  • آهنگ پیله
  • آهنگ دورچی و پوبون
  • آهنگ تاریک ترین
  • آهنگ همیشه تنهام
  • آهنگ میسوزم
  • پروانه
  • ممیی
  • چرسی
  • عمرا
  • عشق
  • کاش بگی
  • چیزهای لعنتی

8 حقیقت جالب درباره دورچی خواننده رپر

  1. دورچی ابتدا با ساخت کلیپ ها و آوازخوانی در شبکه های اجتماعی کارش را شروع کرد.
  2. تمام پست ها و استوری های اینستاگرام دورچی بعد از بازداشت حذف شده اند.
  3.  دورچی در طول مسیر حرفه‌ای خود با هنرمندان از جمله هیپهاپولوژیست و سینازا، پوتک، اشکان کاگان و سعید دهقان همکاری کرده است.
  4. یکی از آهنگ‌های بسیار معروف دورچی با نام "پیله " و " عشق دردناک" است که به عنوان یکی از آثار برجسته او شناخته می‌شود و ۲۰ میلیون بازدید گرفته است.
  5. دورچی آهنگی با پوبون با نام واقعی پوریا بنکداری نیز خوانده که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
  6. موزیک ویدئوی آهنگ "چیزهای لعنتی" به علت اعتراض بی پرده در توییتر و اینستاگرام در حال وایرال شدن است.
  7. سبک فعالیت هنری دورچی در سبک دریل بوده و موضوعات شعرهایش نیز مسائل روز جامعه و خیابانی است.
  8. او در رسانه ساند کلاد ویدئوها و آهنگ های خود را منتشر می کند و در یوتیوب نیز فعالیت دارد.

پرسش های متداول

دورچی کیست؟
دورچی خواننده نسل چهارم موسیقی رپ است که به تازگی فعالیت خود را در این حرفه شروع کرده است. 
اسم اصلی دورچی چیست؟
محمد، اسم اصلی دورچی است.
دورچی متولد چه سالی است؟
اطلاعاتی دقیقی از سال تولد دورچی نیست، البته او ظاهرا متولد دهه 1370 است.
سبک دورچی چیست؟
سبک دورچی دریل است.


سخن آخر

بیوگرافی دورچی خواننده رپ که این روزها به دلیل انتشار موسیقی اعتراضی با للفاظی بی پرده بازداشت شده است  را بررسی کردیم. در مطلب دیگری نیز به معرفی بیوگرافی مهدی یراحی خواننده از شهرت تا زندان و علت بازداشت پرداخته ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری این خواننده جوان رپر دارید می توانید با ما و سایر مخاطبان رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 3 (از 5 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. 25 دی 1402 00:29
    تا ابد فنتم دورچی 🤝
    پروانم پر زد عه پیله رف .... ((: