hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > شاهین بال و پر گرفت

شاهین بال و پر گرفت

هفته هجدهم لیگ برتر دیروز با انجام 5 مسابقه آغاز شد.
پارس جنوبی و گل‌گهر در ورزشگاه تختی جم به تساوی 1-1 رسیدند. محمد نوری (۳۵) برای پارس جنوبی و یونس شاکری (۵۴) برای گل‌گهر گل‌زنی کردند. پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل شاهین 3-1 بازنده شد تا بوشهری‌ها به اولین برد خود در لیگ نوزدهم دست پیدا کنند و آخرین خط تیره جدول لیگ برتر هم پاک شود. سجاد حیدری‌مقدم (٨)، سجاد مشکل‌پور (٢٧) و اسماعیل شریفات (٣٨) برای تیم میشو کریستیچوویچ و شهریار مغانلو (٧۶-پنالتی) برای تیم حسین فرکی گلزنی کردند. فرکی پس از یازدهمین شکست گفت: «رسماً اعلام نمی‌کنم که استعفا می‌دهم اما با باشگاه صحبت و راضی‌شان می‌کنم. برخی بازیکنان دیگر دلشان با تیم نیست.» تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز 2-1 برابر ذوب‌آهن به برتری رسید. حمزاوی اوکاچا (۴۷) و ساسان انصاری (۶۳) برای تراکتور و هادی محمدی (57) برای ذوب آهن گلزنی کردند. در نتیجه‌ای غیرمنتظره، نساجی قائمشهر در ورزشگاه خانگی خود (شهید وطنی)  3-1 مغلوب سایپا شد. محمدرضا سلیمانی (17- پنالتی)، امیرحسین حسین‌زاده (30) و آرمان رمضانی (57) برای سایپا و مجتبی بیژن (60) برای نساجی گل زدند.
همچنین سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان 2-1 فولاد را از پیش رو برداشت. کی روش استنلی (5) و محمد محبی (63) برای تیم امیر قلعه نویی و حسن بیت سعید (80) برای تیم جواد نکونام گلزنی کردند.

نفت آبادان - پرسپولیس؛ تقابل سوم

پرونده بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر امروز با برگزاری 3 دیدار بسته می‌شود. صنعت نفت آبادان و پرسپولیس با قضاوت وحید کاظمی از ساعت 15 در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند. آبادانی‌ها هفته قبل در دربی نفتی‌ها مقابل نفت مسجدسلیمان 2-0 شکست خوردند و دراگان اسکوچیچ اعلام کرد که به دلایل شخصی نمی‌تواند همکاری‌اش با تیم صنعت نفت را ادامه دهد. با این حال پنجشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سرمربی نفت آبادان در بازی با پرسپولیس روی نیمکت می‌نشیند و در تمرین تیمش هم شرکت کرد. در سمت مقابل، پرسپولیس با 6 برد متوالی در لیگ، صدر جدول را از آن خود کرده است. سرخپوشان پایتخت هفته گذشته در نخستین حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت موفق شدند تراکتور را 2-0 شکست دهند. در هر حال بازی امروز شرایط متفاوتی برای سرخپوشان دارد چرا که دیدار قبل از دربی پایتخت محسوب می‌شود و آنها می‌خواهند پنجشنبه پیش رو در بهترین شرایط مقابل حریف سنتی خود قرار بگیرند. با تمام این اوصاف، پیروزی برای گل‌محمدی و شاگردانش در این مسابقه آسان نیست و برزیلی‌ها با حمایت تماشاگران‌شان می‌تواند برای هر تیمی دردسرساز باشند. نکته قابل اشاره اینکه محرومیت شجاع خلیل‌زاده لغو شد و او مشکلی برای بازی ندارد. ضمن اینکه ITC آنتونی استوکس، خرید جدید پرسپولیس هم صادر شده و این مهاجم هم در صورت صلاحدید کادر فنی می‌تواند به میدان برود. در سوی مقابل، عیسی آل کثیر که با 9 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد، می‌تواند خط دفاع سرخپوشان را آزار دهد.
گفتنی است، بازی رفت 1-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم با هم دیدار کردند که در آن مسابقه هم نتیجه مشابهی ثبت شد و امروز سومین تقابل آنهاست. صنعت نفت و پرسپولیس تاکنون 37 بار در مجموع لیگ‌های تخت جمشید، آزادگان و برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 24 پیروزی برای پرسپولیس، ۴ برد برای صنعت نفت و 9 تساوی بوده است. در ادوار لیگ برتر هم 19 تقابل داشته‌اند که 14 برد سهم پرسپولیس و 2 برد سهم نفتی‌ها بوده است.

بازگشت سرافرازان آسیا به لیگ

شهرخودرو در حالی از ساعت 15:15 در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد از ماشین‌سازی میزبانی می‌کند که از دو مسابقه سخت در پلی‌آف آسیا سربلند بیرون آمده و خود را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسانده است. شاگردان مجتبی سرآسیایی، الرفاع بحرین را 2-1 از پیش رو برداشتند و در پلی‌آف بعدی پس از تساوی بدون گل مقابل السیلیه قطر در 90 دقیقه و وقت‌های اضافی، موفق شدند با درخشش سیدمهدی رحمتی حریف را در ضربات پنالتی 5-4 شکست دهند. تیم مشهدی بعد از سفرهای طولانی و انجام دو بازی فشرده، حالا به خانه برگشته تا مقابل ماشین‌سازی صف‌آرایی کند. از سویی ماشین‌سازی با هدایت احد شیخ لاری هفته گذشته مقابل سپاهان به تساوی بدون گل رسید تا نشان دهد تیم دست و پا بسته‌ای نیست. گفتنی است، دیدار رفت دو تیم با یک گل به سود شهرخودرو به پایان رسید. دو تیم مشهدی و تبریزی تاکنون 5 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 4 پیروزی برای مشهدی‌ها بوده و یک دیدار هم مساوی شده است.
ورزشگاه آزادی تهران میزبان آخرین بازی این هفته است. استقلال و نفت مسجدسلیمان از ساعت 17 با قضاوت حمید حاج ملک رودرروی هم قرار می‌گیرند. آبی‌پوشان پایتخت هم مثل شهرخودرو، دو پلی‌آف خود در لیگ قهرمانان آسیا را با موفقیت پشت سر گذاشتند و امروز نخستین بازی استقلال با فرهاد مجیدی در لیگ جاری محسوب می‌شود. مجیدی و شاگردانش پس از پیروزی 3-0 مقابل الکویت، الریان قطر را هم با 5 گل درهم کوبیدند تا صعودی مقتدرانه به مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشته باشند. آبی‌پوشان ثابت کردند بدون استراماچونی هم فوتبالی زیبا، جذاب و تماشاگرپسند ارائه می‌دهند. استقلالی‌ها با 33 گل زده صاحب قوی‌ترین خط حمله لیگ هستند. آنها از شیخ دیاباته و مهدی قائدی بهره می‌برند که حالا تبدیل به خطرناک‌ترین زوج حمله فوتبال ایران شده‌اند و مجیدی امروز هم روی درخشش آنها حساب کرده است. استقلال در دیدار قبل از دربی پایتخت، به مصاف تیمی می‌رود که در فصل جاری نتایجی فراتر از انتظار گرفته و تنها یک باخت در کارنامه‌اش ثبت شده است. از سویی هدایت نفت مسجدسلیمان را مهدی تارتار برعهده دارد؛ مربی‌ای که پیشینه‌ای پرسپولیسی دارد و همین موضوع تقابل دو سرمربی را جذاب‌تر می‌کند. نکته قابل اشاره اینکه این تیم هیچگاه موفق به پیروزی مقابل استقلال نشده است. مسجدسلیمانی‌ها دوبار در لیگ چهاردهم و دوبار در لیگ هجدهم به استقلال باخته‌اند و بازی رفت دو تیم هم 1-1 شد. آنها فصل قبل در جام حذفی هم مغلوب استقلال شدند.

نامه فرهاد مجیدی به رئیس قوه قضائیه

کنفرانس خبری سرمربیان تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان دیروز برگزار شد. فرهاد مجیدی با اشاره به شرایط تیمش گفت: «نفتی‌ها تیم بسیار خوب و بانظمی دارند و ما بازی سختی مقابل آنها خواهیم داشت. واقعیت این است که استقلال به دلیل 2 بازی در پلی‌آف آسیا خسته است.» او اظهار داشت: «مشکل مدیریتی در فوتبال داریم. مدیران استقلال کمتر از یک سال است آمده‌اند و بدون اینکه باغچه‌ای درست کنند، 10 میلیارد تومان از استقلال برده‌اند. بزودی شکایت شفر و استراماچونی می‌رسد و امروز هم شکایت سرور جپاروف رسیده است. استقلال یک باشگاه ورشکسته است و آدم‌هایی می‌آیند که باشگاه را به این وضع دچار می‌کنند. من نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشتم و گفتم که شما به هر جا می‌روید، اختلاسگران را معرفی می‌کنید، چرا در فوتبال وارد نمی‌شوید؟ در گوشی تلفن همراهم اسنادی دارم که اگر آنها را رو کنم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. دیاباته 2 ماه است که مطالباتش را دریافت نکرده و حتی می‌تواند قراردادش را فسخ کند، اگر او برود دوباره باید یک کشور را بسیج کنند که این بازیکن را حفظ کنند.» مهدی تارتار، سرمربی نفت مسجدسلیمان هم گفت: «استقلال در طول هفته گذشته دو بازی سخت را پشت‌ سر گذاشت و ما سعی می‌کنیم از خستگی آنها استفاده کنیم.» 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد