hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > (عکس) مادر و دختری که همزمان از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند

(عکس) مادر و دختری که همزمان از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند

نادره فرزنده احمدی، مادر صنم علیزاده که در رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور با یکدیگر همکلاس بودند، همزمان فارع‌التحصیل شدند.

فارس نوشت: موضوع کوتاه و مختصر بود که از دانشگاه پیام نور ارسال شده بود فارغ التحصیل مادر و دختری در یکی از واحد‌های دانشگاهی این دانشگاه در شهرستان مراغه آذربایجان شرقی، شاید در نگاه اول چند کلمه در کنار هم بود، اما یکی حساس و کنجکاوی باعث شدم تصورات ذهنیم به لباس‌های و کفش‌های و زندگی‌های لاکچری امروزی رفت که بعضی از مادران برای خود و فرزندانشان درست و در فضای مجازی در بوق و کرنا می‌کنند، اما این مادر دختری جنسش از این کار‌ها جدا بود و به سمت علم و دانش آموختن رفته بود و این زیبا به به نظر می‌رسید.

سریع شمار تماس این مادر و دختری را که به ترتیب متولد ۱۳۵۵ و ۱۳۸۰ بودند و در رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور دیروز فارغ التحصیل شده بودند را پیدا کردم و پای صحبت‌های شنیدنیشان نشستم.

/مادر و دختری که همزمان از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند/

خاطرات شیرین هم کلاسی شدن با مادر در دانشگاه.

اما دختر قصه این داستان مادر دختری ما که بنظر می‌رسد خیلی کم حرف هست از تجربه دانشجویی با مادرش به عنوان یک تجربه قشنگ و زیبا یاد کرد و گفت: دوران زیبایی را با مادرم در دانشگاه گذراندیم و خیلی به این روز‌ها افتخار می‌کنم چرا که مادرم در کنارم بود.

صنم علیزاده در پاسخ به اینکه بالاخره یک دختر جوان در دانشگاه بوده و حتما وجود مادر در این فضا برایش محدودیت و سختی داشته گفت: اصلا چرا که مادرم عین یک دوست کنارم بود و دلیل زیبا بودن این دوران صمیمیت من و مادرم هست که باهم عین یک رفیق هستیم.

وی از شیطنت‌های این دوران هم برایم گفت که مثلا وقتی مادرم شب امتحان از خواندن درس خسته می‌شد و من در مقابل با انگیزه درس می‌خواندم ایشان هم برای خواندن و شب بیداری‌های قبل امتحان شوق پیدا می‌کرد و بر عکس من هم همین اتفاق را تجربه می‌کردم تا در واقعه دلیلی هم به عنوان رقیب بودن برای ادامه تحصیل هم شدن بودیم.

خانم علیزاده هم نظر با مادرش بود که فعلا قصدی برای ادامه تحصیل ندارد و ترجیح می‌دهد به عنوان یه دختر صاحب شغلی در حوزه تحصیلی شود و بتواند به جامعه و هموطنانش کمک کند و در این مورد امیدوار بود که مسئولان این درخواست او را اجابت و یاری کنند.

در پایان باید بگویم منم به این مادر دختری دانشجویی به واقع حسادت کردم، چون تجربه زیبایی را کنار هم داشتند چرا که کمتر پیش می‌آید مادر و دختری در این سطح از دانش کنارهم، روی نیمکت‌های علم و دانش بنشینند، اما در سایه این حسادت از ته دل بهترین‌ها را برای این مادر و دختر قصه امروزمان آرزو می‌کنیم و امیدواریم رشته موفقیت این دو همچنان ادامه داشته باشه.

به امید موفقیت تک تک مردمان این مرزو بوم زر خیز.

منبع: fararu-661623

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد