hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > ایران از طمع ‌ورزی روس ها در امان نبوده و نیست؛ احتیاط کنید!

ایران از طمع ‌ورزی روس ها در امان نبوده و نیست؛ احتیاط کنید!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نمی‌توان ایران را از خطر طمع ‌ورزی ملی‌گراهای روس در امان دانست.

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به خوی قلدرمابانه دولتمردان روسی هشدار داده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، اگر کسی در نادرست بودنِ تکیه بیش از حد بر روابط با روسیه تاکنون دچار تردید بود، حالا با انتشار تهدید زیاده ‌خواهانه و قلدرمآبانه دیمتری مدودف رئیس‌ جمهور سابق روسیه و نزدیک‌ترین دستیار ولادیمیر پوتین که گفته «ممکن است بخش‌هائی از گرجستان را به روسیه ملحق کنیم» قاعدتاً باید از چنین تردیدی نجات یافته باشد.

این روزنامه سپس نوشته است: نکته بسیار قابل تامل اینست که ملی‌گراهای روسیه که پوتین و مدودف از دانه‌ درشت‌های آنها هستند اگر بتوانند مایل هستند تمام جمهوری‌های شوروی سابق را ضمیمه خاک کشور خود نموده و اتحاد جماهیر شوروی را بار دیگر احیا کنند البته زیر عنوان روسیه بزرگ. همین طرز تفکر خطرناک است که موجب شده ناظران سیاسی در منطقه درباره طمع ‌ورزی روس‌ها نسبت به سایر همسایگانشان هشدار بدهند. این هشدار طبعاً شامل سرزمین‌های جنوب دریای خزر هم می‌شود و نمی‌توان ایران را از خطر طمع ‌ورزی ملی‌گراهای روس در امان دانست.

جمهوری اسلامی در پایان هشدار داده است: اکنون هرچند ایران مخاطب مستقیم تهدید مدودف نیست ولی دولتمردان ما با توجه به خیانت‌های گذشته روس‌ها، ما را هم ولو به صورت غیرمستقیم مخاطب عام این تهدید بدانند و جانب احتیاط را در روابط با روسیه در پیش بگیرند.

منبع: etemadonline-629490

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد