مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی خبر داده که نتیجه جلسه مشترک وزیران صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک  و گاز صنایع بود.

به گزارش اکوایران و به نقل از بورس ٢٤، مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نمایندگان وزارت صمت به دلیل موضوع قیمت‌گذاری گاز صنایع در جلسات حضور دارند و از قضا پیشنهادهات سازنده ای درباره فرموله شدن قیمت خوراک و گاز دارند از جمله این که باید در محاسبات قیمت گاز در هاب‌های  FFT و NBP اروپا در محاسبات مد نظر قرار گیرد.

ابهری گفت: به عنوان انجمن شرکت های پتروشیمی ، نظر ما این است که برای هاب اروپا در فرمول قیمت گذاری وزن بیشتری قایل شوند و فرمول به گونه ای باشد که برآیند آن شامل چهار هاب بین‌المللی هنری، آلبرتا، FFT و NBP  نباید بیشتر از ۱۲ تا ۱۴ سنت باشد. همچنین نرخ گاز سوخت هم حداکثر ۵۰ درصد خوراک محاسبه شود.

وی تصریح کرد: اگر قیمت‌گذاری با این شیوه مصوب و ابلاغ شود، از همین تاریخ قابل اجرا است و عطف به ماسبق نمی‌شود. یعنی قیمت خوراک واحدهای های پتروشیمی در ۵ ماه سپری شده از سال همان 5 هزار تومان است.