hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی

این روزها تصور زندگی بدون لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، مایکروویو و ... برای ما غیرممکن است و هر کدام از آنها به جزء ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند.

این روز‌ها تصور زندگی بدون لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، مایکروویو و ... برای ما غیرممکن است و هر کدام از آن‌ها به جزء ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند.

این روز‌ها تصور زندگی بدون لوازمی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، مایکروویو و ... برای ما غیرممکن است و هر کدام از آن‌ها به جزء ضروری از زندگی ما تبدیل شده اند. علاوه بر این بالا رفتن قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر موجب شده تا مردم بیش از پیش به فکر مراقبت از آن‌ها بیفتند. به منظور حفظ کارایی و کیفیت لوازم خانگی نباید آن‌ها را به حال خود رها کرد و باید به طور منظم به آن‌ها رسیدگی نمود. صرف وقت و تلاش برای نگهداری لوازم آشپزخانه گران قیمت به افزایش کارایی و طول عمر آن‌ها منجر خواهد شد. چند ترفند ساده برای افزایش طول عمر لوازم خانگی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

یخچال و فریز
به گزارش راهنماتو، یخچال و فریزر را می‌توان انقلابی‌ترین لوازم خانگی مدرن دانست و خرابی آن یکی از بزرگترین بلا‌هایی است که ممکن است در هر خانه‌ای رخ دهد. اگر یخچال شما خراب شود، با تعداد زیادی مواد غذایی روبرو خواهید شد که اگر به دادشان نرسید، چاره‌ای جز دور ریختن آن‌ها نخواهید داشت. کویل‌های کندانسور پشت یخچال خود را مرتبا تمیز کنید. کویل‌ها مهم‌ترین اجزاء یخچال هستند که فرآیند خنک شدن را کنترل می‌کنند. اگر این قطعات کثیف شوند، ناچارند برای تنظیم دمای یخچال بیشتر کار کنند. تمیز نکردن کویل‌ها به مدت طولانی فرسوده شدن آن‌ها و کاهش طول عمر یخچال را به دنبال خواهد داشت.

پر کردن بیش از حد یخچال با مواد غذایی یکی دیگر از مواردی است که موجب آسیب رسیدن به آن می‌شود. این کار سیستم جریان هوای یخچال را مسدود می‌کند و یخچال را مجبور به کار کردن بیشتر می‌کند. در نهایت کمپرسور یخچال فرسوده شده و در سیستم خنک کننده آن اختلال ایجاد می‌شود.

/ترفندهای ساده و کاربردی برای افزایش عمر لوازم خانگی/

منبع: fararu-660849

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد