به گزارش اکوایران، مرگ ناگهانی مالک شرکت نظامی خصوصی واگنر (PMC)، یوگنی پریگوژین، شایعاتی را برانگیخت که وی یکی از مهم ترین کیف پول های بیت کوین (BTC) را در اختیار دارد. ما به این می پردازیم که چگونه پریگوژین و سازمانش ممکن است با جامعه ارزهای دیجیتال ارتباط داشته باشند.

شامگاه 23 آگوست، خبر سقوط هواپیمای حامل پریگوژین در کانال‌ها و رسانه‌های تلگرامی منتشر شد. طبق گزارش‌ها، این هواپیما حامل یوگنی پریگوژین، مالک واگنر و فرمانده آن، دیمیتری اوتکین بود. این سانحه جان همه 10 سرنشین هواپیما را گرفت.

بی‌بی‌سی گزارش داد که قربانیان به طور آزمایشی شناسایی شده‌اند. مقامات تحقیقاتی را در مورد سقوط یوگنی پریگوژین آغاز کرده‌اند.

در میان خبر سقوط هواپیما، ادعاهایی در فضای مجازی منتشر شد که می‌گوید یوگنی پریگوژین یکی از مهم‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند. گزارش شده است که این کیف پول حدود 100000 بیت‌کوین با قیمت فعلی حدود 2.6 میلیارد دلار ارزش دارد.

اعتقاد بر این است که حدود 70 درصد از این بیت‌کوین در کیف پول‌های سرد است. به نظر می‌رسد مابقی بین صرافی های رمزنگاری Binance و BTC-W تقسیم می‌شود.

برای درک این موضوع باید گفت که سومین کیف پول بیت‌کوین دارای 118300 واحد بیت‌کوین و پنجمین کیف پول دارای 94643 واحد بیت‌کوین است است. بنابراین، اگر پریگوژین واقعاً 100000 واحد بیت‌کوین در اختیار می‌داشت، در بین پنج دارنده بزرگ بیت‌کوین قرار می‌گرفت.