hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > کیفیت منابع آب از موضوعات مهم در "مدیریت یکپارچه منابع آب" است

 در دیدار عضو هیات مشورتی استاندار گلستان با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

کیفیت منابع آب از موضوعات مهم در "مدیریت یکپارچه منابع آب" است

عضو هیات مشورتی استاندار گلستان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در مبحث "مدیریت یکپارچه منابع آب" یکی از مسائل مهم، کیفیت منابع آب است که متولی بخش عمده کیفیت آب سازمان محیط زیست است ونیاز است در خصوص کیفیت منابع آب در بخش های مختلف، دستگاه های متولی رایزنی ها و هماهنگی لازم با هم داشته باشند .

سید محسن حسینی اظهار کرد: استان گلستان 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در ایام تابستان بدلیل عبور گردشگران بیشتر می شود که این تعداد جمعیت سالانه بالغ بر 140 میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند و بخش عمده آن به پساب تبدیل می شود که در صورت عدم تصفیه یک نوع آلوده کننده است.

وی افزود: سالانه 320 هزار تن زباله دراستان تولید میشود که بخش عمده آن بازیافت می شود و بخشی یا دفن و یا در طبیعت پراکنده می شود که شیرابه های آن در کیفیت منابع آب تاثیر گذار است.

عضو هیات مشورتی استاندار گلستان گفت : همچنین وجود 2 میلیون دام سبک و سنگین دراستان و رتبه اول استان در تولید مرغ کشور با ظرفیت حدود  50 میلیون قطعه در هر دوره پرورش (45 روز)همه از مواردی است که می توانند در آلودگی منابع آب موثر باشند.

 حسینی تصریح کرد: 600 هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی در استان داریم که بالغ بر 200 هزار تن کود و 2 هزار تن سم مصرف می کنند و ظرفیت حدود 20 هزارتن پرورش ماهی و وجود حدود 1000 کارخانه کوچک و بزرگ در استان که نیمی از آنها در 23 شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارند ، می توانند عوامل و منابع آلوده کننده آب باشد.

وی بیان کرد: ما می خواهیم "مدیریت یکپارچه منابع آب" را برقرار کنیم ، لذا لازم است بحث کیفیت آب را حتما مد نظر داشته باشیم و نیاز است دستگاه های مختلف دائما با هم رایزنی و تبادل نظر داشته باشند چرا که همکاری دستگاه های دولتی و غیر دولتی ، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و افکار عمومی همه با هم موثر و مهم است. 

مدیر کل محیط زیست استان در این دیدار اظهار کرد: منابع اب ، بخش مهمی از محیط زیست ماست و حفظ کیفیت منابع آب باید در ذهن و تفکر مدیران و همه مردم به عنوان امری مهم ، تببیین شود چون گاهی حتی کارهای کوچکی انجام شود که این کارهای کوچک هم محیط زیست آبی ما را در معرض خطر می دهد.

دکتر محمد رضا کنعانی افزود: در استان اقدامات جهت حفظ کیفیت منابع آب باید در بخش های مختلف وضعیت مطلوب تری داشته باشد و در این زمینه نیاز است همه از جمله سازمان جهاد کشاورزی و شیلات با اداره کل حفاظت محیط زیست همکاری کامل داشته باشند و قبل از انجام هر کاری ، همگان موضوع کیفیت منابع آب و عدم آلوده شدن آن را در نظر بگیرند. 

وی بیان کرد: از جمله ، دستگاه های اجرائی مهمی مانند آبفا که متولی پساب های انسانی است و یاشهرداری ها که متولی مدیریت آب سطحی شهرها و زباله ها هستند و یا شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت که متولی پساب های معدنی و صنعتی هستند باید این موضوعات را بیشتر دنبال کرده و به دنبال اعتبارات مورد نیاز برای تصفیه و دفع بهداشتی کل پساب ها باشند تا دچار مشکلات در زمینه کیفیت آب نشویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد