hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > برگزاری دوره های سواد تقریب و گنجاندن کتاب درسی با موضوع ادیان و مذاهب مورد انتظار است

مدیر مرکز اسلامی گلستان :

برگزاری دوره های سواد تقریب و گنجاندن کتاب درسی با موضوع ادیان و مذاهب مورد انتظار است

مدیر مرکز اسلامی گلستان در دیدار با آیت ا...اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور گفت : برگزاری دوره های سواد تقریب و گنجاندن کتاب درسی با موضوع ادیان و مذاهب در حوزه های علمیه ، مورد انتظار است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در جلسه نهاد های حوزوی و فرهنگی استان گلستان با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان  و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و جمعی از نمایندگان مجلس گفت : به برکت جمهوری اسلامی ایران و نگاه امامین انقلاب دستاوردهای نظری و عملی خوبی در حوزه وحدت و تقریب و زندگی مسالمت‌آمیز داشتیم ولی انتظار داریم حوزه های علمیه بویژه در مناطق تلفیقی در برنامه درسی عناوینی با موضوعات تقریب و آشنایی با مذاهب اسلامی قرار دهند.

دیلم در ادامه با تشکر از تدبیر آیت ا...اعرافی در تشکیل نهادهای حوزوی گفت: حضور  دبیرخانه برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مراکز اسلامی در این تشکل می تواند منشا اثر باشد و به غنای کار بیفزاید.

این استادحوزه و دانشگاه طرح هایی مثل انتخاب کتاب سال ، جشنواره علامه حلی و مسابقات مختلف را برای نهادینه کردن پژوهش مثبت ارزیابی کرد و گفت : اصول تحقیق و پژوهش باید در متن مدارس علمیه و افکار طلاب مستقر تا اینکه  مثمر ثمر شود.

مدیر مرکز اسلامی گلستان افزود:  پاسخگویی به شبهات دشمن و سوالات مردم متدین را وظیفه طلاب و روحانیون دانست و گفت  لازمه این کار تقویت کانون های علمی و مراکز تخصصی در مدارس  علمیه استان و کشور می باشد ‌

وی در پایان در حضور  آیت ا...اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور ، مطالعه تاریخ معاصر را ضروری دانست و گفت: طلاب وظیفه دارند خدمات انقلاب اسلامی ایران را درسطح جهان تشریح کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد